MOKRÁŠOVÁ, N. Město ve městě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Nový, Vítězslav

Velmi dobrá práce postavená na jednoduchém a čitelném konceptu platformy, který svým principem vytváří vnější a vnitřní líc a tím i artikuluje různé typy veřejných a polo-veřejných prostorů a prostranství včetně sdílených střešních zahrad pro obyvatele domu a který se zároveň snaží i o kompaktní a efektivní využití parcely. Kultivovaný architektonický výraz návrhu koresponduje s jeho typologickou podstatou i příjemným grafickým zpracováním. Svědomitý přístup k práci a analytické zhodnocení potenciálu území dokládá koncepční myšlení autorky a tedy i schopnost obstát v praxi. V celkovém hodnocení také výrazně oceňuji autorčinu intenzívní práci na návrhu. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B 89.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A Přístup studentky ke zpracování lze hodnotit jako samostatný a aktivní.
Navrhovaná známka
B
Body
89

Posudek oponenta

Dokoupilová Pazderková, Kateřina

Zásadní myšlenkou bakalářské práce se jeví urbanistický koncept platformy a rozvolněné zástavby jednotlivých objektů. Přeexponovaná ulice Milady Horákové díky platformě umožňuje zachování obchodní ulice a zároveň vytváří klidnější prostory vhodné k bydlení. Samotná figura řešeného objektu se potýká s řadou menších problémů, které by se daly časem dopracovat. Větší detail zpracování bych očekávala od řešení parteru, zelené střechy platformy i přiléhajících veřejných prostranství.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení B Urbanistické řešení spočívá ve vytvoření rozvolněné zástavby, která vytváří pozvolný přechod mezi stávající zelení areálu Dětské nemocnice a blokové zástavby ulice Francouzské. Vytvoření platformy po celé šíři bloku v parteru objektu umožňuje vznik obchodní ulice a reaguje tak na výškové rozdíly dané lokality. Přínosným prostorem v tomto návrhu se stává nově navržený veřejný prostor v jižní části objektů, který ovšem prostupuje jen do poloviny celého vnitrobloku a jistě by si zasloužil větší propojení nejen s obytnou částí objektu, ale také s komerčním parterem celého bloku. Hmota objektu určeného na nároží ulice Černopolní a Milady Horákové by mohla být více akcentována stejně jako její přiléhající veřejný prostor. Celkově se dá říci, že urbanistické řešení je citlivé a respektuje charakter místa.
Provozní řešení B Z hlediska dopravy je území dostatečně dopravně obslouženo a nedochází zde k žádným zásadním změnám oproti stávající situaci. Doprava v klidu je řešena podélným stáním podél hrany celého bloku. Doprava není zbytečně zaváděna do vnitrobloku, který je přístupný pouze pro pěší. Parkování je zde řešeno podzemním parkovištěm o celkové kapacitě 47 stání. Není zde blíže specifikováno provozní schéma ani zásobování celého parteru. Nedostatečné se jeví kapacita úložných prostor domu /pouze 5 sklepních kójí/.
Technicko konstrukční řešení A Po konstrukční stránce se jedná o kombinaci skelete a stěnového systému. Skeletový systém ve všech podlažích je železobetonový. Konstrukční systém odpovídá navrhovanému objektu.
Architektonické řešení C Navržený objekt se skládá z platformy domu v parteru, která plní obslužnou funkci a z hmoty samotného bytového domu. Na každém patře se nacházejí čtyři bytové jednotky totožné ve všech podlažích. Zde postrádám větší rozmanitost jednotlivých bytů. Všechny byty jsou navrženy jako 4+kk či 5+kk, přičemž byty o rozloze 172m postrádají jakýkoliv venkovní prostor teras či balkónu. Ostatní bytové jednotky o rozloze 140m a 184m mají pouze balkóny malých rozměrů. Stejně tak dispozice bytů mohly být pojaty flexibilněji. Kladně hodnotím pozice jednotlivých bytů, které jsou orientovány do klidnějších stran vnitrobloku a svou pozicí by měly umožňovat dostatečné oslunění, ovšem rozměry okenních otvorů některých místností by mohly být větší a velkorysejší. Parter objektu by si zasloužil detailnějšího rozpracování.
Formální úroveň A Bakalářská práce je dobře vypracovaná, od obsáhlé podkladové části přes samotný koncept a návrh. Chybí mi zde detailnější celková situace celé lokality a provozní schéma, které by blíže specifikovalo provoz celého území včetně prostupnosti a pohybu pěších v navrženém vnitrobloku.
Navrhovaná známka
B
Body
84

Otázky

eVSKP id 119113