HAJER, V. Konstrukční uspořádání zadní části rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Úkolem diplomanta Bc. Václava Hajera bylo navrhnout zadní část rámu vozidla Formule Student a provést výpočtovou analýzu torzní tuhosti rámu. Student přistoupil k řešení zadané problematiky iniciativně, využíval vhodně konzultací, při práci zároveň prokázal vysokou míru samostatnosti, zvláště při řešení problémů při sestavování výpočtového modelu a návrhu přehledného srovnání analyzovaných variant. Kromě analýzy rámu s vlastním návrhem zadní části provedl také analýzu vlivu začlenění motoru a použití výztuh na torzní tuhost. Kromě toho sestavil model a provedl simulaci v současnosti vyráběného rámu. Na přístupu studenta oceňuji časový rozvrh prací a jeho dodržování, který umožnil srovnání většího počtu variant než kolik původně vyžadovalo zadání. Cíle práce byly splněny nad rozsah požadovaný zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Svída, David

Diplomová práce se zabývala návrhem zadní části a rozborem torzní tuhosti rámu Formule Student. Student připravil simulační model rámu, kde pro daný účel provedení většího počtu simulací zvolil prutový model včetně začlenění náprav. V práci provedl nejen simulaci torzní tuhosti rámu požadovanou zadáním, ale také analýzu vlivu motoru, přední a bočních výztuh na celkovou torzní tuhost. Pro zjištění vlivu motoru vytvořil jeho model s využitím skenovaného prostorového tvaru. Kromě rámu s vlastní navrženou zadní částí (označeného jako Rám 1) provedl také simulaci torzní tuhosti současně vyráběného rámu formule (označeného jako Rám 2). Sestavené modely a provedené výpočty odpovídají požadavkům zadání. Práce tak přináší rozsáhlou sadu výsledků (Rám 1 ve vhodně volených kombinacích s výztuhami a motorem, mimo to Rám 2). Tyto výsledky jsou přehledně dokumentovány v tabulkách a vzájemně srovnávány v grafech. Dosažená celková torzní tuhost, hmotnost a poměr torzní tuhosti k hmotnosti navrženého Rámu 1 převyšuje stav dosažený u současně vyráběné varianty a je nadějnou variantou pro další realizaci. Jak plyne z analýzy torzní tuhosti v jednotlivých úsecích, úseky s nižšími hodnotami torzní tuhosti (III, IV) leží v přední části rámu, kterou měl diplomant nechat bez úpravy. Dalšími úpravami v této části by bylo možno výsledek patrně ještě zlepšit. Závěry práce přináší podrobné shrnutí dosažených hodnot. Práce je zpracována po formální stránce pečlivě, výsledky jsou vhodně graficky dokumentovány, srovnání hodnot v tabulkách a grafech je přehledné. Diplomant splnil cíle práce v rozsahu širším než vyžadovalo zadání, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 38512