ŠMARDA, R. Návrh zařízení pro čištění mědi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Předložená bakalářská práce byla zpracována zdařile. Zabývá se návrhem zařízení pro zpracování materiálu k recyklaci, ze kterého se dále využívá měď. V průběhu práce si student osvojil základní znalosti z oblasti návrhů těchto zařízení a provedl vlastní návrh, který ve spolupráci s externí firmou ověřil i experimentálně. Cíle práce byly splněny. Pan Radek Šmarda prokázal při zpracovávání práce své schopnosti samostatné práce a interpretace dosažených výsledků. Tímto doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Student Radek Šmarda se v bakalářské práci zabývá návrhem zařízení pro čištění mědi. V úvodní části práce jsou popsány neželezné kovy a jejich recyklace. Kapitola je poměrně informativní, avšak často chybí citace. V další části práce se student věnuje metodám pro získávání neželezných kovů z odpadu. V této kapitole jsou popsány tři hlavní metody pro získávání neželezných kovů z odpadu. Hlavním nedostatkem této kapitoly je opět minimální práce se zdroji. Pro lepší pochopení problematiky by tato kapitola také mohla obsahovat více obrázků. V kapitole 4. je popsán zpracovávaný materiál. Následující kapitolu jsou již věnovány konstrukčnímu návrhu a kontrolnímu výpočtu. U konstrukčního návrhu je největším problémem omezená rozebiratelnost, kterou si ale student obhajuje v kapitole další práce, stejně jako některé poměrně nestandardní konstrukční řešení jako je například zavaření ložiska na hřídeli. Výpočtová část práce (kapitola 6) je velmi nepřehledná, protože zde chybí obrázek s popisem analyzovaných míst. V poslední kapitole další práce student navrhuje možné konstrukční změny, které jsou velmi opodstatněné. K práci je přiložen také sestavný výkres celého zařízení, který obsahuje několik drobných chyb jako jsou například chybějící osy, šrafy, či chybné zobrazení jedné z komponent. I přes výše zmíněné nedostatky student splnil cíle práce. Práci hodnotím známkou C. a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 108861