BARANYIOVÁ, L. Návrh reklamních strategie v pohostinství - komparativní studie pro ČR a Irsko [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Luňáček, Jiří

Autorka přistupovala k řešení samostatně, iniciativně. Bohužel, práce vznikala v poměrně velkém časovém stresu a z toho důvodu nemohly být veškeré připomínky vedoucího zapracovány. Práci doporučuji k obhajobě a z důvodu objektivity otázku nepokládám.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Autorka poměrně obsáhle popisuje prostředí České republiky, hodnocení Irska je ale stručnější. Tyto dvě části by měly být proporcionální. Dále u návrhů postrádám podrobnější ekonomicku evaluaci.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Použité metody jsou standardní, dílčí výhradu mám ale k statistickému vyhodnocení hypotéz. V tomto případě nejde o klasickou statistickou verifikaci.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Propojení jednotlivých tematických oblastí není zcela dokonalé. Podrobněji měly být sumarizovány rozdíly mezi českým a irským prostředím a z toho pramenící návrhy. U návrhů není jednoznačné, jaká bude jejich přesná posloupnost, respektive, který z nich je vlastně dle autorky jednoznačně nejdůležitější či nejefektivnější. Napsaný text sice tyto závěry umožňuje definovat, měly by ale být implicitně definovány.
Praktická využitelnost výsledků B Lze předpokládat, že konkrétní firma tyto návrhy může využít.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Terminologicky i stylisticky jde o slabší práci. Autorka se často vyjadřuje hovorově, některé obraty se do diplomové práce nehodí. Výhradu mám i k citování, obecné generické strategie (tab 2) je sice vlastní zpracování, ale dle zdroje který uveden v textu není.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Citace je převážně z domácích zdrojů. Původní vědecké práce nejsou zastoupeny.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hrdinová, Lenka

Autorka práce si zvolila velmi aktuální téma. Vybraný ekonomický subjekt, restaurace Mazaný Anděl, podniká v oblasti, která je jednou z nejvíce zasaľených vládními opatřeními v souvislosti s epidemíí. Proto správně zvolená marketingová strategie můľe zásadním způsobem ovlivnit udrľitelnost subjektu na trhu. Srovnání se subjektem podnikajícím v zahraničí můľe přinést objektivní pohled. Autorka práce si vhodně stanovila cíle. V první části práce popisuje teoretická východiska, popisuje vyuľívané metody analýz, jednotlivé druhy reklamy, marketingových nástrojů. V této části prokázala schopnost práce s odbornou literaturou. V druhé části analyzuje současnou situaci. Analýzu provedla vhodnými metodami - Mckinseyho model 7S, SWOT analýzu, PESTLE analýza, Porterova analýza 5 sil. Dále dotazníkovým ąetřením provedla předvýzkum průzkumu potenciálních zákazníků na vybraném trhu. V daląí části autorka uvedla příklad ze zahraničí, konkrétně Irska. Pro komparaci mohla zvolit středozemský stát s obdobnou kulturou, ale z hlediska geografických údajů zvolila vhodně. V závěru práce se zabývala návrhy na zlepąení situace restaurace Mazaný Anděl. Obsáhla vąechny oblasti, které je třeba zlepąit. Doporučení jsou docela konkrétní. Vhodný by byl konkrétní plán postupných kroků. Doporučení by tak pro subjekt byla rychleji aplikovatelná. Práce vykazuje drobné nedostatky v odborné úrovni jazyka a překlepy.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 136401