DVOŘÁKOVÁ, B. Využití hydraulických kotoučových brzd u silničních kol [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Šebek, František

Bakalářská práce zabývající se využitím kotoučových brzd u silničních kol vzešla přímo od studentky samotné. O to větší byla motivace. Nicméně mnoho úsilí bylo vynaloženo na rešerši se zbytečnými odchylkami od tématu, jako kapitola 4, na úkor praktické části, která je velmi zajímavá, ale tvoří méně než polovinu práce. Nicméně ta je jako celek poměrně rozsáhlá. Vytknout lze neočíslování kapitol Úvod a Cíle práce a nepraktický výčet citací, jako například v tabulce 7.3 nebo 7.4. Dále neuvedení jednotek pro obrázek 9.1 či velmi nízkou kvalitu obrázku 9.2. Některé proměnné nejsou kurzívou. V podkapitole 9.5 se patrně míní spíše teorie prutů, ne lomu. Kladně lze hodnotit snahu přiblížit se co nejvíce realitě v rámci získaných znalostí z předešlého studia i možností bakalářské práce. Byla oslovena česká firma RB zabývající se výrobou rámů ze slitin hliníku, která poskytla informace o rozměrech příčných průřezů rámu RR, na což je v práci mylně odkazováno citací týkající se kotoučových brzd společnosti Campagnolo. Práci, kterou lze hodnotit velmi dobře, doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Lošák, Petr

Autorka se ve své bakalářské práci zabývá velice zajímavou problematikou a to využití kotoučových brzd u silničních kol. Několik prvních kapitol je věnováno rešerši, která je provedena opravdu velmi důkladně. Přesně jak stanovuje první z cílů bakalářské práce, je v těchto kapitolách provedeno porovnání hydraulických kotoučových brzd s ráfkovými. Musím konstatovat, že takto ucelený přehled je unikátní. V kapitole 9 je popsána napěťově deformační analýza rámu silničního kola a vidlice při brzdění nejprve ráfkovými poté i kotoučovými brzdami. Výpočty jsou provedeny v programu ANSYS Mechanical APDL. V této kapitole bych vytkl pouze obrázky prezentující výsledky, na kterých jsou vykresleny pouze střednice prutu, a žlutá čára na bílém pozadí je na monitoru špatně viditelná. Isomerický pohled komplikuje představu celkové deformace. Doporučil bych zapnout zobrazování tvaru elementů (/ESHAPE,1) a spolu s deformovaným tvarem vykreslovat i nedeformovaný. Veškeré cíle bakalářské práce byly splněny. Navrhuji hodnocení stupněm A/výborně

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 108209