PROKŠOVÁ, L. Vnitřní akustika osobního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Pavel

Diplomantka pracovala na své práci v souladu s dohodnutými kroky. Práce se zabývá analýzou akustiky vnitřního prostoru automobilu pomocí metody konečných prvků a rozborem budicích účinků od jednotlivých zdrojů vibrací. V práci je prezentován technický experiment, avšak bez přímé souvislosti na výsledky práce. Součástí je rovněž vyhodnocení odezvy ve vnitřním akustickém prostoru kabiny se zaměřením na hlavu řidiče. Kvalitnější výsledky by vyžadovaly lepší znalost daného automobilu. Práci lze hodnotit jako průměrnou, použité metody jako standardní běžně využívané v průmyslové praxi. Práce jako celek je bez výraznějšího vlastního přínosu. Po celkovém zhodnocení lze konstatovat, že student splnil požadavky kladené na diplomovou práci a prezentované výsledky vyjadřují studentovu schopnost se úspěšně zapojit do průmyslové praxe.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací E
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Řehák, Kamil

Diplomová práce na téma „Vnitřní akustika osobního automobilu“ je rozdělena do kapitol, v nichž se studentka postupně věnuje základům akustiky, zdroji vibrací a hluku v automobilu, přístupům k jejich eliminaci, dále možnostmi provedení technického experimentu. Stěžejní částí práce je vytvoření výpočtového modelu vnitřního akustického prostoru osobního automobilu, závěrem práce jsou navrženy možné úpravy. Práce je napsána s velkým množstvím chyb, a to jak pravopisných, vyjadřovacích, tak i značících základní neznalosti z oblasti vibrací a hluku. V práci je vyhotoven technický experiment, u kterého autorka uvádí, že bude srovnán s numerickou simulací. Výpočtová část však obsahuje značně odlišný přístup, a zřejmě proto srovnání nebylo provedeno. Po výpočtové modální analýze, ve které bylo ve frekvenčním pásmu do 3000 Hz nalezeno více než 16000 vlastních frekvencí, byla provedena harmonická analýza s velmi malým buzením ve středu přepážky mezi motorovým prostorem a prostorem pro cestující. Analýza dosažených výsledků je značně nepřehledná. Práce nesplňuje požadavky kladené na závěrečné vysokoškolské práce, a proto ji hodnotím známkou F / nevyhovující a nedoporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod F
Vlastní přínos a originalita F
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry F
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii F
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Grafická, stylistická úprava a pravopis F
Práce s literaturou včetně citací D
Navrhovaná známka
F

Otázky

eVSKP id 96872