SCHŰSSEL, J. Podvozek skládkového stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Pokorný, Přemysl

Diplomant v práci předkládá původní řešení dvoustopého kolejového podvozku skládkového stroje. V úvodní části jsou stručně popsány základní typy používaných podvozků. První částí hlavního výstupu práce je návrh konstrukčního uspořádání podvozku, včetně řešení všech uvažovaných zatěžovacích stavů (zadaných fy. NOEN). Druhou významnou částí práce je původní konstrukční návrh vahadla, včetně detailního popisu použitého MKP modelu, použitých okrajových podmínek a následného vyhodnocení výsledků analýzy. Práce je členěna přehledně a logicky. Práce je zpracována na velmi solidní úrovni a nemám k ní vážných připomínek. Celkově má práce výbornou úroveň a je plně v souladu se zadáním. Diplomant ve své závěrečné práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru, samostatnost při zpracování úkolu a celkově dobré předpoklady budoucí samostatné práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Krása, Jakub

Diplomant přistoupil ke zpracování zadaného tématu zodpovědně, nastudoval příslušnou literaturu a navštívil podobná zařízení v provozu. Při čtení jeho diplomové práce jsem narazil na několik nepřesností uvedených níže, která by v případě řešení skutečného zařízení, měla vliv na výsledek. Vzhledem k tomu, že zadáním bylo řešení konkrétního uzlu a to dvoukolého vahadla, nemají dále uvedené nepřesnosti hlavní vliv na celkový výsledek diplomové práce. s. 21 Dovolené zatížení pojezdových kol. V současnosti se na rozdíl od citované literatury maximální zatížení pojezdového kola volí až 350 kN. s. 43 Návrh kulové dráhy. Zde je provedeno výrazné zjednodušení, které by ve skutečnosti nebylo přípustné. Kulovou dráhu je třeba dimenzovat na excentrické zatížení, jehož výslednice se výrazně pohybuje v závislosti na režimu práce stroje. Vzhledem k tomu, že návrh kulové dráhy nebyl předmětem zadání, nemá toto pochybení vliv na výsledky diplomové práce. s. 46 stanovení klopné hrany je provedeno chybně, je zvolena hrana kolejnice. Správná klopná hrana je třeba uvažovat roztečný průměr kulové dráhy, který je menší než rozchod kolejnic. Kolejnici by bylo možné uvažovat pouze v případě náhrady kulové dráhy kombinovaným ložiskem. Celkově je práce zpracována velmi precizně a podrobně. Práci hodnotím jako zdařilou, určitě diplomantovi nebude v budoucnu dělat problémy zpracovávat obdobná zadání v praxi.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 63701