TICHÝ, V. Návrh zařízení pro měření střední teploty proudícího vzduchu v kanále libovolného průřezu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Student řešení DP nevěnoval potřebný čas, což se odráží v použitelnosti daného zařízení. Převážnou část práce tvoří rešerše, kde většina v dané práci není použitelná. Ta část rešerše, která souvisí s daným problémem je naopak velice stručná. Navíc některé pojmy a vyjádření jsou nepřesné a zavádějící. Praktická část je naopak popsána velmi stručně a nedává jasnou představu jak a proč byl proveden daný návrh snímače. Reálný odpor snímače oproti návrhu je dvojnásobný a tedy nabízí se otázka jestli nemohl být poloviční, co se týče šířky. Výsledky testování na straně 40 jsou neúplně popsány a analyzovány. Vlastní kalibrace zařízení je nedostatečná, jelikož byla provedena pouze pro jeden průměr kanálu. Navíc zpracování měření není dostatečně popsáno - jak byla stanovena střední teplota z termočlánků, jaká je odchylka navrženého senzoru od naměřených dat apod. Hlavním přínosem je provedení elektroniky a ovládání celého procesu měření. Čímž lze po provedení rozsáhlejší kalibrace upravit program pro dosažení vyšší přesnosti měření. I přes výše zmíněné nedostatky doporučují práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Pan Tichý se v diplomové práci zabývá návrhem a realizací měřicího zařízení pro snímání střední teploty vzduchu v potrubí. Práci hodnotím jako zdařilou vzhledem k praktické realizaci daného zařízení a splnění všech cílů. Doporučuji ji k obhajobě. V rešeršní části bych však vytknul, že zde chybí lepší rešerše již existujících obdobných zařízení, zda nějaká existují a na jakém principu fungují. Dále bych práci vytknul místy nevhodnou jazykovou stylistiku. Nedostatky mají například i obrázky, konkrétně 6.2, 6.3 a 6.11, které mají rozdílný styl jsou velmi nepřehledné, tmavé a zasloužily by lepší popis. Nevhodná je místy i práce s literárními zdroji. V praktické části se student zabývá návrhem a výrobou měřicího zařízení, včetně čidla k měření teploty. Je škoda, že v práci nebylo věnováno této části více prostoru. Chybí zde například podrobnější popis, jak se zařízení prakticky používá – kam a jak se vkládá čidlo, zda je potřebná nějaká úprava trubky, kam se bude čidlo vkládat apod. Kladně naopak hodnotím komplexnost práce – od návrhu elektroniky a programu pro mikrokontroler až po uživatelské rozhraní a 3D tisk těla výsledného zařízení. Navrhuji hodnocení B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 116998