LHOTA, M. Návrh přední části rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Náplní práce Bc. Martina Lhoty byl návrh přední části rámu vozidla Formule Student a výpočtová analýza torzní tuhosti rámu. Student přistoupil k řešení zadané problematiky se zájmem. Využíval přitom konzultací s vedoucím práce i s ostatními spolupracujícími osobami. Kromě analýzy rámu s vlastním návrhem přední části provedl také analýzu torzní tuhosti v současnosti vyráběného rámu a jeho modifikace a provedl potřebná srovnání. Průběhu řešení celé práce by prospělo lepší časové rozvržení prací, závěrečné části práce, především simulace torzní tuhosti, byly prováděny až v období před odevzdáním práce. Diplomová práce však byla dovedena do úspěšného konce. Cíle práce byly splněny v rozsahu požadovaném zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Svída, David

Diplomant se ve své práci zabýval návrhem přední části rámu vozidla Formule Student a analýzou torzní tuhosti. Vytvořená přední část rámu vyhovuje požadavkům pravidel. Pro výsledný rám byl sestaven prutový simulační model pro analýzu torzní tuhosti. Na základě získaných výsledků pak byla provedena analýza torzní tuhosti v jednotlivých úsecích, jak je dokumentováno v příloze. Z porovnání s dalšími dvěmi variantami rámu, z nichž jedna je varianta aktuálně vyrobená, je možné konstatovat, že celkově torzní tuhost s použitím návrhu studenta 916,3 Nm/deg je dobrým výsledkem, převyšuje torzní tuhost aktuálně vyrobeného rámu a představuje jednu z možných variant pro další realizaci. Snížená torzní tuhost v úseku označeném C není pouze vlastností návrhu diplomanta, ale je spíše obvyklým výsledkem u podobných konstrukcí. Se skutečnostmi uvedenými v závěru je možné souhlasit. Diplomová práce je zpracována po formální stránce zpracována poměrně pečlivě, výsledky jsou vhodně dokumentovány v tabulkách a grafech, provedené srovnání je přehledné. Zadání práce bylo splněno v požadovaném rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 38513