FRANEK, L. Model pece na výrobu žáruvzdorných materiálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Zadání práce vychází ze spolupráce s firmou Refrasil. Na řešení práce začal s velkým předstihem, to mu umožnilo podrobně se seznámit a využít specializovaný nástroj Comsol Multiphysic určeným pro modelování systémů s rozloženými parametry. Při práci hojně využíval i prostředí MATLAB/Simulink a Automation Studio, prokázal tak výbornou schopnost práce s technickým SW. Student disponuje výbornými znalosti v oblasti modelování, řízení i v neposlední řadě i programování. Práci se svědomitě věnoval a implementoval několik věcí nad rámec zadáni. Při práci pracoval samostatně a konzultoval jen stěžejní body zadání. Složitější problémy z oblasti vytvořeného modelu s rozloženými parametry konzultoval s odborníky z technické podpory firmy Humusoft. Časově i odborně náročnou práci řešil efektivně, proto navrhuji hodnocení 100Bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 20/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Práce pana Franka pochází z praxe. Práce působí dojmem, že student se s podobným tématem v minulosti již zabýval a je tedy dobře seznámen s danou problematikou. Práce je členěna do dvou hlavních částí. V první části se student zaměřuje na modelování pece. V části druhé pak jejím řízením. Po odborné stránce je práce na velmi dobré úrovni na studenta bakalářského studia. Student nejdříve modeluje reálnou pec v programu Comsol Multiphysics, ze kterého následně získává model do Matlab/Simulink. Tvorba modelu je dobře teoreticky popsána a postup je jasně popsaný. Implementace do PLC je dělána pomocí automatického generování kódu z Matlab/Simulink. Toto řešení považuji za šťastné, protože se předchází zbytečným chybám a časovým ztrátám při přímé implementaci. V práci se nacházejí průběhy, porovnávající výsledky měření na reálné peci, z programu Comsol Multiphysics a Matlab/Simulink. Je vidět, že vytvořený model se svými parametry blíží reálné peci. V části regulace student využívá dvě možné varianty PSD regulátoru. Ověřování regulačních pochodů je prováděno na vytvořeném modelu a na laboratorních krabičkách, představujících dynamické procesy s přenosovou funkcí až 3. řádu. I v této části práce student prokazuje dobré schopnosti při řízení procesů. Po formální a lingvistické stránce je třeba práci vytknout překlepy, místy nejasně formulované věty. Dále pak je třeba vytknout nízkou kvalitu některých obrázků. Připomínku mam dále ke grafu 13.1 a 13.2, kde není na první pohled zřejmé, co je odezva na skok žádané hodnoty a co akční zásah. Celkově práce působí dobrým dojmem. Doporučuji k objahobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 50/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 30880