JANKOVIČOVÁ, K. Problematika produkce řas rodu Chlorella v průtočných bioreaktorech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2019.
Diplomantka Kristína Jankovičová navazovala ve své diplomové práci na svoji velmi pěknou bakalářskou práci, která se týkala laboratorní přípravy produkce řas. Velmi podstatnou částí její práce byla účast na testování nového plně funkčního poloprovozního bioreaktoru, kterému se slečna diplomantka věnoval dlouhou řadu měsíců. Velmi si cením především dlouhodobé intenzivní spolupráce s majiteli poloprovozního reaktoru, spojené s dlouhodobým pravidelným dojížděním do 50 km vzdálené lokality poloprovozního reaktoru, které se protáhlo až do zimních měsíců. Bc. Jankovičová při vypracování své diplomové práce odvedla velký kus práce, cením si snahu diplomantky o teoretické a praktické zvládnutí problematiky bioreaktorů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
2.2.1 Vsádková kultura je základem hodnocení protože umožní naměřit max růstovou rychlost, rychlost v lineární fázi, max. výtěžek biomasy i nástup poklesu biomasy a to v jednom pokuse. 2.2 Pro gravimetrické stanovení sušiny se nám nejlépe osvědčily plastové Eppendorfky s objemem 2 mL, jsou lehké a dobře se centrifugují, jsou lepší nežli skleněné zkumavky kdy váha zkumavky je mnohem větší nežli sušina. Uzavírání Erlenek hliníkovou čepičkou snižuje difuzi CO2 do kultury, lepší je papír. Mikrořasy rostou bez problémů v kontinuálním světle, v přirozeném světle tj. s denním cyklem se obvykle kultura částečně sesynchronizuje a to i v masové kultivaci. 2.2 ještě je kultivace semikontinuální, kontinuální - je vlastně semi- s nulovým intervanem. 2.3. kontinuální kultivace může být jako chemostat nebo turbidostat, jedno- či více stupňová, to jen pro úplnost. Práce je opravdu velice pěkná a uložil jsem si jí do literatury, může sloužit jako perfektní úvod ke studiu pro studenty. Úroveň jazykového zpracování nejsem schopen posoudit, ale četlo se to dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 106001