VRAŽINA, L. Parametrická studie absorpčního prvku zadní části vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Šebek, František

Diplomová práce zabývající se nárazem bariéry do zadní části vozidla v úvodu začíná rešerší na téma bezpečnostních prvků automobilu, jež posléze přechází v popis nárazových zkoušek a významných institucí, které tyto zkoušky ve světě provádějí. Zvláštní pozornost je věnována pojišťovacímu nárazu, kterým se práce zabývá v praktické části. Té ještě předchází pojednání o základech nelineární mechaniky kontinua a explicitní formulaci metody konečných prvků, která byla využita v samotných výpočtech. V praktické části je nejprve sledováno chování automobilu s původní geometrií po nárazu bariéry. S tímto výsledkem je situace zjednodušena a hledá se vhodný materiál a profil geometrie pro nový deformační člen, se kterým se nakonec opět počítá při nárazu do celého automobilu. Autor ne vždy zcela zřetelně objasňuje důvody některých svých kroků, dílčích závěrů a podmínek, za kterých byly výpočty realizovány. Práce rovněž obsahuje gramatické a faktické chyby. Na druhou stranu jsou některé ze závěrů, zejména pak ty pro tvarová zúžení deformačního členu, zobecnitelné a přímo využitelné v praxi při návrhu absorpčních prvků vozidla. Globální cíle byly splněny, a proto doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kubík, Petr

Předkládaná diplomová práce se zabývá parametrickou studií absorpčního prvku zadní části vozidla, který je určen pro nižší rychlosti. V teoretické části se autor zaměřuje na popis aktivních a pasivních prvků ochrany automobilů. Uvedl standardizované zkoušky pasivních prvků, které provádí organizace Euro NCAP. V závěru teoretické části popisuje nelineární mechaniku kontinua a explicitní metodu konečných prvků, kterou používá v praktické části práce. Práce je napsána poněkud nepřehledně, na většinu obrázků chybí odkaz v textu. Práce obsahuje gramatické chyby a autor často mění formu a čas. Z důvodu úspory výpočetního času prováděl návrh absorpčního členu na zjednodušeném modelu. Nejlepší variantu navrženého absorpčního členu poté porovnal s variantou původní, kde toto porovnání provedl pomocí modelu celého automobilu. Cíle diplomové práce byly splněny, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 92013