MOUČKOVÁ, R. Hodnocení výkonnosti vybrané organizace podle modelu Start Plus a návrhy na zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Veselý, Josef

Otázka k obhajobě: Lze, podle vašeho názoru, předpokládat, že organizace v dalším období využije Vámi aplikovanou metodiku hodnocení? Který Váš návrh na zlepšení má největší naději na realizaci a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Cílem práce bylo analyzovat oblast využívání vícekriteriálních modelů pro hodnocení manažerských přístupů a firemní výkonnosti s akcentem na nefinanční aspekty a provedení hodnocení firmy podle modelu Start Plus. Dalším cílem bylo identifikovat příležitosti pro zlepšování a zpracovat návrh pro zlepšení. Cíle se podařilo naplnit.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A V práci je prokázáno dobré pochopení metodiky hodnocení a účelu, ke kterému hodnocení směřuje.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B V analytické části práce získané poznatky autorka uplatnila při hodnocení zvolené organizace. Je třeba vyzvednout, že analytická práce je provedena velmi pečlivě a detailně, zvláště pak část zabývající se výsledky dosahované organizací. Identifikovala silné stránky a příležitostí ke zlepšení, ze kterých pak vychází její návrhy na zlepšení.
Praktická využitelnost výsledků B Přínosem práce je identifikace konkrétních příležitostí ke zlepšení a několik návrhů opatření, které se týkají např. vytvoření nového oboru na gymnáziu, metodika pro hodnocení spokojenosti zaměstnanců a dalších zainteresovaných stran.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je přehledně uspořádána včetně prezentovaných tabulek a grafů. Je používána odborná terminologie obvyklá v oblasti hodnocení kvality.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka využila doporučené informační zdroje a řadu dalších, zdroje jsou citovány a citace jsou uváděny v doporučeném formátu.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Špinar, Ivan

Cílem diplomové práce Bc. Renaty Moučkové bylo vyhodnocení výkonnosti střední školy Gymnázia Jana Blahoslava a Střední pedagogické školy, Přerov, Denisova 3 (GJB a SPgŠ Přerov). V teoretické části jsou přehledně zpracovány tradiční i moderní přístupy k hodnocení výkonnosti organizace s akcentem na vícekriteriální modul START PLUS. Právě tento model vyhodnotila diplomantka jako nejvhodnější pro hodnocení organizace, a to s ohledem na fakt, že je zaměřen kromě podnikatelského sektoru také na sektor veřejný, kam vybraná střední škola spadá. Analytická část je přehledně zpracována pomocí metod pozorování, měření, dotazování v rovině rozhovorů a dotazníkového šetření. Provedenou analýzou START PLUS byly vyhodnoceny silné a slabé stránky školy a zpracovány návrhy a doporučení pro zlepšení činnosti sledované organizace. Jako velmi přínosné pro odpovědné pracovníky školy se mi jeví návrhy dotazníků spokojenosti žáků, zaměstnanců školy i dotazník hodnotící vedení školy zaměstnanci. Výše definovaný cíl diplomové práce byl splněn. Pozitivně hodnotím samotný výběr tématu diplomové práce, jehož výsledky můžou po diskusi s vedením školení a uvedením do praxe, přispět k ještě lepší kvalitě řízení GJB a SPgŠ Přerov. Diplomová práce je logicky členěna na kapitoly a podkapitoly. Pro větší názornost jsou zjištěná data v analytické části zobrazována v grafech. Text diplomové práce se vyznačuje velmi dobrou jazykovou i stylistickou úrovní. Jen zřídka se objevují chyby v interpunkci. Odkazy na bibliografické zdroje jsou bez nedostatků. Doporučuji více pracovat se zahraničními informačními zdroji.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Splnění stanovených cílů A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 110654