HLADÍK, T. Návrh marketingové strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Autor prokázal schopnost systematické práce, zdařile kombinuje různé zdroje informací a při vědomí omezení jejich vypovídací schopnosti z nich dokázal získat podstatné závěry pro svá doporučení. Samotný návrh důsledně sleduje logiku tvorby marketingové strategie a obsahuje náměty, které svým zaměřením a komplexností představují solidní základ formulace budoucí marketingové strategie. Otázky pro obhajobu: Jedním z návrhů je "vybudování vztahu se zákazníkem". Jak byste charakterizoval žádoucí úroveň tohoto "vztahu"? Jaké metriky navrhujete použít pro posouzení míry naplnění tohoto návrhu? V rámci vyhodnocení rizik uvádíte jako jedno z nich riziko "Nové produkty nebudou přijaty trhem" - a odvozujete závažnost tohoto rizika z "úrovně" provedeného průzkumu. Jakým způsobem můžete eliminovat vznik / snížit nebezpečí negativního dopadu vzniku tohoto rizika?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cíle práce jsou uvedené v samostatné kapitole, výrazně převyšují samotný návrh marketingové strategie i do oblastí aplikace této strategie. Explicitní výčet těchto cílů je dlouhý (v práci je mu věnována kapitola "Cíle práce, metody a postupy zpracování") - nicméně je třeba konstatovat, že jsou naplněny v různé míře. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Postup řešení odpovídá charakteru zadání, stejně tak jako použité metody. Jejich využití má svá úskalí - ukázalo se to např. při SLEPT analýze, která je poněkud "nevyrovnaná" (vedle jasně zacílené analýzy na relevantní prostředí jsou zde i argumenty, jejichž dopad do tématu práce je diskutabilní - srov. např. části 2.4.5 a 2.4.6). Oproti tomu považuji "Porterovu analýzu" za poměrně zdařilou. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Sympatickým rysem práce je, že autor využil širokého spektra informačních zdrojů - analýzy jsou tak dobře "podložené", či "plastické". Závěry, které z nich vyplývají jsou podkladem pro navržená opatření. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Navržená opatření směřují ke zlepšení situace v oblasti poskytovaných služeb a mohou být velmi dobře aplikovaná v činnosti dané společnosti. O silné "angažovanosti" do řešení stávající situace svědčí i snaha o "dotažení" návrhů - nejen do podoby námětů pro zdokonalení marketingových nástrojů, ale i do aplikační oblasti (projekty marketingového výzkumu, návrh časového průběhu realizace opatření...) | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Bez připomínek. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | 'Bez připomínek. |
Vycházím-li z tématu práce a cíle, které uvedl autor v obsahu, mohu konstatovat, že předložená práce splnila cíl. Autor zvolil tradiční strukturu práce, tj. rozdělení na teoretickou a praktickou část. Uvedené teoretické poznatky jsou stručné a dostačující, chybí však implementace těchto poznatků do obecné problematiky cestovních kanceláří. V praktické části práce se autor opírá o reálná data za účelem zhodnocení struktury prodeje zájezdů, jako pozitivní hodnotím také uvedené analýzy společnosti ROS.BR s.r.o. Závěr práce je méně propracovanější. Formální náležitosti práce a úpravu autor ve své diplomové práci dodržel.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | B | ||
Splnění stanovených cílů | B |
eVSKP id 108007