SERYKH, P. Průmysl 4.0 v kontextu s konstrukcí a aplikací výrobních strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
K obhajobě předložená BP se zbývá soudobou a velmi aktuální problematikou aplikace zásad Průmyslu 4.0 do strojírenské výroby. BP zadání splnila. Z rozsahu práce je patrný systematický přístup, kdy byla snaha nic neopomenout z hlediska významnosti. Byl proveden vcelku zdařilý pokus, jak ideově navrhnout projekt výrobní buňky v podmínkách těžké laboratoře zadavatele BP. Do budoucna by prospělo, když by nebylo poněkud zanedbáno ekonomické hodnocení přínosů nebo záporů i ideového návrhu. Zmínka o tom, že "realizace .... je velmi drahá", je poněkud stručná. Občas se vyskytují jazykové chyby, ale to je přičítáno nedokonalé znalosti jazyka českého autora práce, mající mateřský jazyk jiný, než češtinu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Predložená bakalárska práca spĺňa skoro všetky ciele práce. V prvej časti rešerše je podrobne popísaný číslicovo riadený obrábací stroj z rôznych hľadísk. Popis je prehľadný a vecný s malými štylistickými chybami. V druhej časti je rozoberaný Priemysel 4.0. Rozoberá sa jeho história, koncepty, technológia a kyberneticko-fyzikálny systém. Z tohto popisu je jasné, čo je to Priemysel 4.0, čoho sa týka, a ako funguje. Jedná sa tak trochu aj o náučný text. Posledná časť rešerše sa zaoberá Priemyslom 4.0 v Českej republike, v ktorej je aj v skratke zhodnotení aktuálny stav v ČR. Nasleduje ideový projekt výrobnej bunky, pred ktorým chýba rozbor riešenej problematiky. Tá pozostáva z viacerých komponentov, ktoré sú následne popísané. Vhodné by bolo tieto komponenty odôvodniť, prečo sa, teda vyskytujú v bunke, a ako spolu komunikujú a spolupracujú. Dobré by bolo tiež uviesť príklad výroby v takejto bunke, aké produkty by bola schopná vyrobiť a aké ľudské zásahy by bolo potrebné vykonať, napr. pre dovoz polotovaru a odvoz tovaru z bunky. Práca je vyhotovená na dobrej úrovni, doporučujem ju k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116963