KOCIÁN, O. Hodnocení výkonnosti společnosti s využitím EFQM Excelence Model [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Diplomant si pro zadané téma sám vyhledal referenční společnost a dohodl s ní spolupráci. Při zpracování práce pracoval diplomant iniciativně, projevoval zájem o řešenou problematiku a prokázal jak schopnost aplikovat vědomosti získané studiem oboru, tak i schopnost pracovat s odbornou literaturou. Hlavní přínos práce spočívá v návrhu hodnocení výkonnosti společnosti pomocí Modelu START, vycházejícího z EFQM Modelu Excelence. Vlastní návrhy by mohly být propracovanější. Práce je přehledně uspořádaná a umožňuje snadnou orientaci v textu, který je doplněn tabulkami s dobrou vypovídací schopností.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Student se v diplomové práci zabývá tématem benchmarkingu vybraných společností spolu s návrhem implementace vybraných doporučení k výsledkům dotazníkového šetření EFQM ve vybrané společnosti. Na začátek je nutno podotknout, že vybraná společnost působí v poměrně specifickém odvětví služeb, které je svojí podstatou velmi náročné na zdroje všeho druhu, odbornost a mnohdy i technologickou vybavenost. Tato oblast služeb může být také z hlediska konzumentů (partnerů) vnímána jako okrajová, nebo dokonce nezajímavá, což však svojí podstatou neznamená, že by se nedalo něco změnit, něco zlepšit a posunout celou společnost, nebo dokonce celé odvětví o kus dál. Musím tedy autora práce ocenit za přístup, který zvolil a nebál se ve vybrané společnosti trochu "rozvířit vlny" svým dotazníkem, který ukázal přesně to, co by měl ukázat - spokojenost/nespokojenost, silné/slabé stránky. Je škoda, že se dotazník nedostal i k nižším úrovním hierarchického uskupení pracovních pozic, byť si neumím úplně představit, jak by na tyto poměrně specificky a odborně mířené dotazy odpovídali např. řidiči či uklízečky, jejichž zájem se z hlediska řízení společnosti soustředí na něco úplně jiného. Výsledek nicméně i přesto ukázal, že se z hlediska sebehodnocení, společnost vnímá vcelku pozitivně a je to výsledek, na kterém se dá stavět a dále jej rozvíjet či zlepšovat. K oblasti samotných návrhů nemám větších výtek a jsou pouze logickým vyústěním zjištěných skutečností. Velmi mě zaujal hlavně druhý návrh týkající se rozšíření interních dotazníků o některé položky, které v dotaznících opravdu chybí a mohly by poskytnout náhled na další oblasti a ve výsledku tak dát byť drobný, ale přeci jen nějaký externí benchmarking. Celou práci hodnotím jako velmi hodnotnou a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 135424