DUŠEK, O. Vliv hmotnostních parametrů vozidel na jízdní dynamiku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Předloženou diplomovou prací prokázal diplomant schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Diplomant práci pravidleně konzultoval, připomínky zapracovával. V práci diplomant provedl řadu samostatných experimentálních měření, které analyzoval a vyhodnotil. Bylo by zajímavé v kontextu práce zabývat se podrobněji u měřených vozidel polohou těžiště, čemuž se diplomant věnovat spíše nechtěl (i přes doporučení vedoucího práce) - zejm. z důvodu porovnatelnosti výsledků zrealizovaného experimentu a počítačové simulace. Podle názoru vedoucího práce splňuje předložená diplomová práce požadavky na tento typ VŠKP, a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Práce splnila cíle co do obsahu i rozsahu. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Teoretická část poskytla dobrý základ pro navazující kapitoly práce. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Podklady byly vhodně zpracovány, aplikovány vhodné metody řešení - experiment a simulační program. | |
Odborná úroveň diplomové práce | B | V některých případech jsou jednoznačně dosti obtížně provedená měření zcela porovnatelná se simulací. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Práci lze využít při řešení jízdní dynamiky v rámci řešení dopravní nehody či při činnosti pedagogické. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | C | Na některých místech se objevují překlepy, které zbytečně kazí celkově dobrý stav práce. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Upořádání a formátování práce je vcelku obvyklé a odpovídající typu práce. |
Diplomant prakticky beze zbytku naplnil cíle zadání. V práci se věnoval v teoretické části základním východiskům pro uvedení do problematiky i pro provedení vlastních měření. Práce se věnuje vlivu hmotnostních parametrů na jízdní dynamiku osobních vozidel. Přejaté obrázky z teoretické části práce nejsou příliš kvalitní (např. obr. 18-20). Struktura práce je logická a odpovídá zadání, v praktické části práce definoval cíle i použitou techniku a vozidla. Detailní data jsou v příloze práce. V práci se vyskytují překlepy či chyby (např. postřehový, měřící namísto měřicí, standartní namísto standardní, interpunkce apod.). Z práce není zcela zřejmé jaké parametry simulace v kapitole 6 posluchač nechal ve výchozím nastavení, např. nakolik se věnoval např. modelu pneumatik, nastavení pružení a tlumení, apod. Pro přezkoumatelnost by měly být projekty z programů či protokoly součástí práci v elektronické podobě na datovém nosiči. Pokud jde o polohu těžiště, v případě, že program nezná z databáze podélnou polohu, volí ji v polovině rozvoru, čímž mohou být výsledky ovlivněny, bylo by vhodné změřit podélnou polohu těžišť testovaných vozidel před vlastními měřeními. Práce je celkově zdařilá, v některých detailech mohla být zpracována pečlivěji, doporučuji její obhajobu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | C | ||
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | ||
Odborná jazyková úroveň | B | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | C |
eVSKP id 91770