VAŠKO, P. Optimalizace zapojení výukového zařízení Promax do výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Škorpil, Vladislav

Bakalář Petr Vaško zpracoval bakalářskou práci na téma Optimalizace zapojení výukového zařízení Promax do výuky. Práce zcela splňuje zadání a z tohoto pohledu nemám žádné připomínky. Aktivita pan Vaško během zpracování práce byla nadprůměrná, konzultoval často a připraven, zapojil systém PROMAX do provozuschopného stavu. Iniciativně si obstaral i mnohý montážní materiál. Laboratorní úlohy navrhl se znalostí jiných laboratorních úloh předmětu, takže tam zbytečně nezapojoval moderní technologie, pro které není PROMAX určen a které jsou procvičovány v jiných úlohách (např. VoIP). Student správně předpokládal, že úlohy, které dovoluje PROMAX, neseznamují s posledními technologiemi, které lze obvykle cvičit pomocí PC a IP telefonů, ale naopak umožní procvičit starší, stále v praxi používané technologie, ke kterým se lze dostat mnohem obtížněji, než k systémům novějším, velmi často softwarovým s bezplatným stažení software. Po formální stránce je práce v pořádku a nemám k ní významnější výhrady. Při přísném posuzování Zadání laboratorních úloh budou nutné mírné korekce, aby studentům byly poznatky jasnější a postupy pochopitelnější. V zásadě jsou však zadání použitelná a v pořádku. Práce bez výhrad splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.

Navrhovaná známka
A
Body
97

Posudek oponenta

Číka, Petr

Předložená bakalářská práce se zabývá VoIP (Voice Over Internet Protocol) trenažérem Promax ET-836 a přípravě laboratorních úloh s jeho využitím. Autor ve své práci nejprve stručně shrnuje význam a historii pobočkových telefonních ústředen se zaměřením na ústředny 4. generace. Následuje podrobný manuál všech modulů systému a návrh tří laboratorních úloh včetně jejich řešení. Zadání práce tedy bylo splněno, mám k němu však drobné výhrady. Z praktického hlediska bych autorovi vytknul rozčlenění jednotlivých kapitol v rámci každé laboratorní úlohy. Zde se v kapitole teoretický úvod mísí cíle laboratorní úlohy, což působí dosti zmateně. Teoretický úvod do problematiky je poté velmi stručný. Po formální stránce jsou některé obrázky hůře čitelné, např. obr. 2.2 a 2.3 a občas se vyskytuje špatný slovosled ve větách. Vcelku však celá práce působí dobrým dojmem. Práci navrhuji klasifikovat známkou B/85 bodů

Navrhovaná známka
B
Body
85

Otázky

eVSKP id 52200