SILBER, M. Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Rajmic, Pavel

Pan Bc. Marek Silber vypracoval textovou část a vytvořil několik výukových videí. Konzultace byly pravidelné, student si obvykle sám poradil s doporučenou studijní literaturou. Některá výsledná videa použiji jako podpůrný studijní materiál v kurzu MGMP, některá z nich však popisují příliš obšírně ne zcela podstatné záležitosti. Z textové části práce je zřetelné, že některá složitější témata by vyžadovala větší péči a pochopení.

Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Frenštátský, Petr

Student Bc. Marek Silber se v diplomové práci zabývá tvorbou podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačové grafiky. Student v první části rozebírá rozdíly mezi kurzy zaměřených na počítačovou grafiku na českých univerzitách. Na základě rozboru z první části byl vybrán program Blender, ve kterém jsou dále demonstrovány vybrané problematiky z počítačové grafiky. Dané problematiky jsou teoreticky probrány a následně jsou popsané postupy pro demonstraci v programu Blender. Příslušné postupy jsou demonstrovány formou video-tutoríálů. Bylo vytvořeno celkově 8 video-tutoriálů, které jsou kvalitativně nevyrovnané. Mezi zdařilejší patří tutoriál týkající se světelných zdrojů, UV mapování a materiálů. Mezi méně povedené patří ukázka základního ovládání programu Blender, transformace, práce s kamerou. Tutoriály jsou obsahově velice stručné a zaměřené na nepodstatné věci. Úroveň snižuje horší kvalita mluveného záznamu. Po formální stránce práce obsahuje řadu překlepů (např. str. 19 – Blederu, str. 23 – spávnou orientaci atd.), dále obsahuje řadu typografických chyb – věty v odrážkách nejsou ukončeny znaménkem (např. na straně 29), jednotky nejsou psány stojatým písmem (např. str. 39, 40), chybná nebo chybějící interpunkce za matematickými výrazy (např. vzorce 9.1,9.2). Chybějící citace obrázků 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, které jsou převzaty z literatury [10]. Dále se zde objevuje nejednotné značení použitých kláves, definované na začátku práce (str. 33). Příklad transformace rotace na str. 23 obsahuje referenci na vektory e1 a e2, které nebyly předem definovány. Zadání diplomové práce bylo splněno. Celkově práci hodnotím jako dobrou s hodnocením C 70 bodů.

Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 85392