KONDICZ, D. Nasazení prvků ATEN pro dálkový dohled nad síťovými uzly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Vít

Student Dávid Kondicz ve své práci řešil problematiku dálkového dohledu nad prvky datových sítí. Výstupem pak měla být laboratorní úloha, která by studentům umožnila získat praktické zkušenosti s využitím prvků typu KVM, „Serial over Net“ a „Power over Net“ při správě datových sítí. Student o řešení práce projevoval zájem a ač kombinovaného studia a s pobytem na Slovensku, vícekrát navštívil laboratoř na ÚTKO FEKT VUT v Brně, aby se seznámil s obsluhou výše uvedených prvků a aby prokonzultoval dílčí výsledky řešení práce i samotný návrh laboratorní úlohy. Jistou výtkou zpracování práce je malý rozsah úvodní části, jenž mohla zahrnovat širší přehled technik a nástrojů využívaných pro dálkovou správu datových sítí. Výstupem je zajímavá laboratorní úloha, jenž bude po menších úpravách a doplnění zavedena do výuky předmětu Architektura sítí příští rok. Formální stránka práce má dobrou úroveň s minimem překlepů. Závěrem lze konstatovat, že student prokázal schopnost zorientovat se v problematice, provést rozbor zadaného úkolu, navrhnout a realizovat vlastní řešení. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B/86

Navrhovaná známka
B
Body
86

Posudek oponenta

Koton, Jaroslav

Autor ve své práci popisuje nástroje pro vzdálené ovládání nad síťovými prvky. K tomuto účelu byla prezentována zařízení dle zadání práce a na základě jejich využití připravena laboratorní úloha. Rozsahem je práce dostačující a zadání bylo splněno, ovšem zásadním nedostatkem je nesprávné, resp. žádné použití odkazů v textu práce na použitou literaturu. Dále autor využívá internetovou encyklopedii Wikipedia, kterou však nelze považovat za ověřený zdroj informací. Další nedostatky lze pak spatřovat v samotném zadání připravené laboratorní úlohy. Přestože má 5 dílčích bodů, praktické zkušenosti mohou studenti získat až ve 4. a 5. bodě. Zadání však není nijak motivující, aby studenti skutečně vyzkoušeli přístupy přes různé přístupové účty na jednotlivá zařízení, neboť v tomto místě postrádám úkol, co po přihlášení mají studenti modifikovat, tj. např. záměrně nesprávnou konfigurací zamezit vlastnímu přístupu přes SSH a tedy nutně využít přístup přes sériové komunikační rozhraní.

Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 52211