BAŘINOVÁ, M. Marketingový plán ke zvýšení prodeje čerstvých těstovin La Brusla Pasta [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

Oceňuji poctivě zpracovanou analýzu podpořenou dotazníkovým průzkumem mezi zákazníky. Návrhy logicky vycházejí ze závěrů analýz a odpovídají reálným možnostem společnosti. Otázka k obhajobě: Z hlediska nákladů je nejvýznamnější položkou doporučené zavedení e-shopu. Je e-shop opravdu nezbytný? Dokáže podpořit prodeje i v dalších distribučních kanálech?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Janásová, Martina

Autorka si stanovila 1 hlavní a 3 dílčí cíle práce, které byly nezbytné pro sestavení komplexního marketingového plánu malé firmě působící na trhu teprve několik měsíců. Vzhledem k tomu, že firma prakticky neuplatňovala žádnou marketingovou strategii, pouze minimální techniky propagační činnosti, prezentaci na sociální síti bez vlastních webstránek, považuji odborné zpracování adekvátního reálného komplexního marketingového plánu pro uvedenou firmu za klíčový strategicky náročný úkol. Autorka použila pro důslednou analýzu mikro a makroprostředí firmy několik adekvátních marketingových a manažerských analýz, jejichž výsledky interpretovala formou syntézy do tabulek, které ovšem nebyly definitivní pro všechny faktory, které autorka analyzovala (příležitosti a rizika, silné a slabé stránky). V práci postrádám zjištění dosavadní ne/spokojenosti současných odběratelů, které mohou hrát pro budoucí úspěšnost firmy důležitou roli. Dotazník s 12 otázkami se až od 9 otázky zaměřuje na cíl výzkumu, převažují zde všeobecné otázky. V úvodu není definován druh výzkumu. Marketingový nástroj cena je autorkou interpretován dvěma směry - pro obchody/restaurace a restaurace/hotely, což je zkreslující, navíc zde postrádám přesnou kalkulaci konečných cen výrobků nákladově orientovanou cenovou strategií dle odborného členění nákladů. Ve vlastním návrhu marketingového plánu nejsou stanoveny kompetentní osoby odpovídající za splnění vymezených dílčích marketingových činností a kontrolní mechanizmy. Pro nově zvolený cílový segment ve věku 36 - 50 let, což byl 1 z dílčích cílů, postrádám přesně definovaný marketingový mix. V rozpočtu marketingového plánu oceňuji návrh dvou variant - optimistické a pesimistické, nicméně vyčíslené tržby a zisky jsou pouze subjektivním vyjádřením autorky na bázi dedukce, nejedná se o absolutní čísla, proto nelze relevantně zhodnotit reálný finanční úspěch při zohlednění aplikace všech nákladových položek navrhovaných opatření v plánu. Kladně hodnotím rozsah práce, počet použitých zdrojů (bohužel bez zahraničních), vlastní návrhy nových produktů firmě včetně etiket, rozmanitost navrhovaných opatření pro firmu ke zvýšení prodejů, velmi aktivní a praktický přístup autorky ke zpracování. Drobné nedostatky shledávám ve stylistice, formální úpravě, interpretaci výsledků analytických šetření, nevhodné zařazení částí vlastního textu a grafů v práci, které patří do příloh, sestavený rozpočet plánu. Na úrovni diplomové práce očekávám přece jen vyšší míru odbornosti, stanovení hypotéz, verifikaci údajů, finanční analýzy, vymezení odchylek atd. Autorka pojala zpracování diplomové práce metodickým způsobem. Navrhovaný marketingový plán je využitelný jako taktický nástroj pro management firmy ke zvýšení prodeje, odhaluje nevyužité distribuční cesty, potenciální zákazníky, upozorňuje na slabé stránky a podnikatelská rizika. Navrhovaná opatření v oblasti produktu a propagace jsou klíčová, zůstává tedy na vedení firmy, jak tento potenciál využije v praxi.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 84759