KONTŠEK, M. FMECA analýza svařovacího procesu jednoduché tlakové nádoby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Diplomant přistupoval k řešení zadaných úkolů velmi zodpovědně a pravidelně konzultoval dosažená dílčí řešení své práce. Po formální stránce bych vytkl uvádění některých norem bez roku vydání (kapitola 3.4.2) a doporučil doplnit i grafické znázornění map procesů pomocí vývojového diagramu. I přes uvedené výtky diplomant prokázal svoji schopnost samostatně řešit inženýrské úlohy z oblasti managementu kvality.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou možných chyb během procesu svařování jednoduché tlakové nádoby. V teoretické části je popsána legislativa vztahující se k tlakovým nádobám a je uveden přehled svařovacích metod. V praktické části jsou vypracovány mapy procesů spojených s realizací svařovacího procesu v podniku. Následně je vypracována analýza možných chyb pomocí metody FMECA. Z pohledu formálních náležitostí a grafické úpravy je práce na velice nízké úrovni. V práci chybí kapitoly (kapitola 5), chybí odkazy na literaturu, rovněž jako odkazy v textu na obrázky a tabulky. Některé uvedené normy nemají aktuální datum vydání a nemají správné označení. Vypracované procesní mapy mají jako vstupy a výstupy z procesů uvedeny operace (např. výrobní a kontrolní operace) anebo také organizace (např. Zakázková plánovací komise). V práci chybí jakýkoliv popis metody FMECA. V samotné analýze nekorespondují možné chyby procesu s popisem procesu v procesních mapách (např. krok 3pSV). Nejsou uvedené všechny příčiny potenciálních chyb, chyby se stejným následkem mají odlišnou závažnost. V některých případech student uvádí, že aplikací preventivních opatření dochází ke snížení závažnosti chyby (krok 9pSV) nebo také ke zvýšení pravděpodobnosti odhalení chyby (např. krok 3pSV) a to v případě, kdy se nejedná o zavedení kontroly. Přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 109796