MRKVOVÁ, A. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Autorka zpracovala diplomovou práci s velkým zaujetím, vždy si byla vědoma toho, co chce v DP dosáhnout. Výsledkem je tak čtivá práce, logicky dobře strukturovaná. Již v průběhu řešení jsme absolvovali řadu diskusí, týkajících se jádra návrhu: autorčin záměr prosazovat výrobu levnějších výrobků jsem hodnotil jako značně riskantní, s potenciálním dopadem na vnímanou hodnotu produkce firmy (a následně s odklonem části zákazníků, kteří by mohli se cítit "ohroženi" ztrátou "kreativní" image Mod Designu). Toto je samozřejmě diskusní téma, se kterým se diplomantka vypořádala: v návrzích propočítala finanční dopady rozšíření produktového portfolia a dodala úvahy o dalších aspektech této změny. Beru to jako důkaz systematičnosti práce diplomantky, její odborné úrovně a cílevědomosti. Pro praktické řešení bych ale doporučil věnovat daleko větší pozornost propočtům možných finančních dopadů realizace tohoto rozhodnutí (ne všechny jsou v práci zohledněny).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň navrhované části C
Přínos a praktické využití návrhu B
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) B Standardně pojatá teoretická část - jsou zde uvedeny poznatky z literatury, které se více či méně vztahují k jádru řešené problematiky, a které jsou v různé míře dále použity při analýze reálné pozice firmy na trhu a jejího vnitřního prostředí. Ne vždy jsou ale teoretické koncepty uvedené v této části práce také adekvátně využité v dalším postupu zpracování DP.
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) A Analytická část je zpracovaná na velmi dobré úrovni. Oceňuji zejména snahu, kterou autorka věnovala zjištění tržního potenciálu pro daný sortiment produktů a vymezení pozice analyzované firmy na trhu.
Iniciativa a samostatnost při zpracování A
Splnění cíle a rozsahu zadání A Cíle práce jsou splněné
Navrhovaná známka
B

Otázky

Posudek oponenta

Plíšková, Pavla

Navrhovaná známka
A

eVSKP id 28260