MRKVOVÁ, A. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2010.
Autorka zpracovala diplomovou práci s velkým zaujetím, vždy si byla vědoma toho, co chce v DP dosáhnout. Výsledkem je tak čtivá práce, logicky dobře strukturovaná. Již v průběhu řešení jsme absolvovali řadu diskusí, týkajících se jádra návrhu: autorčin záměr prosazovat výrobu levnějších výrobků jsem hodnotil jako značně riskantní, s potenciálním dopadem na vnímanou hodnotu produkce firmy (a následně s odklonem části zákazníků, kteří by mohli se cítit "ohroženi" ztrátou "kreativní" image Mod Designu). Toto je samozřejmě diskusní téma, se kterým se diplomantka vypořádala: v návrzích propočítala finanční dopady rozšíření produktového portfolia a dodala úvahy o dalších aspektech této změny. Beru to jako důkaz systematičnosti práce diplomantky, její odborné úrovně a cílevědomosti. Pro praktické řešení bych ale doporučil věnovat daleko větší pozornost propočtům možných finančních dopadů realizace tohoto rozhodnutí (ne všechny jsou v práci zohledněny).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Odborná úroveň navrhované části | C | ||
Přínos a praktické využití návrhu | B | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 | B | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | ||
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) | B | Standardně pojatá teoretická část - jsou zde uvedeny poznatky z literatury, které se více či méně vztahují k jádru řešené problematiky, a které jsou v různé míře dále použity při analýze reálné pozice firmy na trhu a jejího vnitřního prostředí. Ne vždy jsou ale teoretické koncepty uvedené v této části práce také adekvátně využité v dalším postupu zpracování DP. | |
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) | A | Analytická část je zpracovaná na velmi dobré úrovni. Oceňuji zejména snahu, kterou autorka věnovala zjištění tržního potenciálu pro daný sortiment produktů a vymezení pozice analyzované firmy na trhu. | |
Iniciativa a samostatnost při zpracování | A | ||
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Cíle práce jsou splněné |
eVSKP id 28260