Analýza uložení zadního kola formulového vozidla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto diplomová práca sa zaoberá metodikou, prístupom k analýze uloženia kolesa formulového vozidla. Hlavnou úlohou je posúdiť vplyv zadania okrajových podmienok na výsledné napätia a deformácie využitím metódy konečných prvkov. V súčasnosti sa pri návrhu nosiču náboja veľmi často uplatňuje topologická optimalizácia s cieľom vytvoriť návrh s čo najnižšou hmotnosťou, ale stále dostatočnou tuhosťou. Jedným zo vstupov topologickej optimalizácie sú práve okrajové podmienky, ktoré by sa mali čo najviac priblížiť realite.
This diploma thesis is focused on Formula Student upright analysis using final element method. The main goal is to review an effect of different boundary conditions on stress and deformation. Nowadays, the topologic optimization is a commonly used tool for design process of the upright, to create the lightest and the most rigid design possible. Boundary conditions, which should approximate reality really well, are one of inputs to topological optimization.
Description
Citation
ORAVEC, P. Analýza uložení zadního kola formulového vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-12
Defence
Student seznámil zkušební komisi s náplní a výsledky své diplomové práce. Následně zodpověděl otázky oponenta. V další části student zodpověděl následující otázky členů zkušební komise. 1) Jakým způsobem by bylo možné nahradit vektor zatížení ze simulace MBS pro pevnostní výpočet? 2) Jak lze použít brzdný moment se simulace MBS pro zatížení v pevnostním výpočtu? 3) Jak byly aplikovány okrajové podmínky v pevnostním výpočtu? 4) Proč nebylo uvažováno kování pro výrobu těhlice? 5) Jak bylo stanoveno brzdné zpomalení vozidla?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO