Mikrokosmos na cestách

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstract
Ačkoliv v Evropě existuje mezinárodní dopravní konsenzus ohledně značení, rychlosti jízdy či propojování hospodářsky, kulturně a společensky nejvýznamnějších regionů, jejich specifika se liší v závislosti na geografických či společenských podmínkách. Dálniční odpočívadlo je „kulturní vizitkou“ jednotlivých zemí. Je místem, kde se střetávají lidé různých sociálních skupin a národností. Budování dálničních odpočívek u nás spadá do kompetence státu, který jejich současný nevyhovující stav a počet dosud neřeší a raději prostory pronajímá třetím stranám - nadnárodním korporacím, které je obhospodařují po svém. Z hlavního dopravního tahu tuzemska se tak stává pole čerpacích stanic s fastfoodovými řetězci a na odpočívky bez nutnosti konzumovat nezbývá místo. Momentálně se otevírá jedinečná příležitost, jelikož při dobudovávání dálniční sítě ČR nutně vzniká i potenciál pro vytváření nových dálničních odpočívek bez zatížení korporátními vlivy. Jelikož je současná síť čerpacích stanic již přesycena, nadnárodní korporace nejeví zájem o nové dálničních odpočívky na nově budovaných úsecích dálnic. Stát má tak možnost pojmout jejich vzezření po svém.
Although there is an international vehicular consensus about signing, the maximum speed allowed or connecting the most significant regions together, their nature is different all based on geographical, cultural or social conditions. Rest stops along the roads reflect each country dispositions. Rest stops are the place where different social and national clusters meet. At this moment building up the rest stops is on behalf of the Czech republic which is not that much interested in it. Instead of taking care and maintain them, because the current state of the reststops is not satisfactory, the Czech republic is letting them to the third parties - supranational corporations. This leads to unpleasant lines along the highways accompanying by petrol stations and cheesy fastfoods. There is no place for rest stops without the need of consummation. The Czech republic has currently begun planning and building up new kilometers of highways and the new opportunities of rest stops arise. Because the existing site is overloaded with petrol stations, supranational corporations are no longer interested in these plots. State has an opportunity to take over and redesign these neglected plots on his own.
Description
Citation
SVOBODA, M. Mikrokosmos na cestách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura
Comittee
M.arch. Ing. arch. Mária Topolčanská, Ph.D. (předseda) MgA. Richard Loskot (člen) Ing. arch. Regina Loukotová, Ph.D. (člen) Ing. arch. MgA. Osamu Okamura (člen) Mgr. Ing. arch. Szymon Rozwalka (člen) Ing. Jiří Železný (člen)
Date of acceptance
2019-05-28
Defence
Student představil svoji diplomovou práci, výchozí body, zpracovanou analýzu i cíle práce. Poté byly přečteny posudky. Student méně uspokojivě reagoval na výtky i dotazy poroty, reagoval i na dotaz z oponentského posudku. Dotazy v diskuzi byly směřovány k celkové struktuře prezentace, urbanistickému, topografického začlenění, až k technickým detailům projektu. Porota diskutovala o nedostatcích v prezentaci projektu, kriticky byly hodnoceny reakce studenta.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO