Napjatostně deformační analýza železničního mostu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá především napjatostně deformační analýzou železničního mostu, který je příkladem prutové soustavy. Práce byla rozdělena do třech hlavních částí. V první části je představena teorie a vztahy, které jsou důležité pro celou práci. Druhou částí je analýza mostu a výpočet bezpečnosti s vlakem i bez něj. Poslední část se zabývá porovnáním výsledků z analytického řešení s výsledky z numerického řešení z programu ANSYS.
This thesis was mainly about Analyzing the stresses and strain of a railway bridge which is an example of a truss structure. The thesis was divided into three main part. The first part is introducing the theory and the important relations that will help us through the whole thesis. The second part is analyzing the bridge and calculating the safety factors with and without the train. Last part is about comparing the results from the analytical way with the results from the numerically using ANSYS.
Description
Citation
AL-QUBATI, A. Napjatostně deformační analýza železničního mostu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Mechatronika
Comittee
doc. Dr. Ing. Kazimierz Peszyński (předseda) doc. Ing. Stanislav Věchet, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladislav Singule, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Vorel, Ph.D. (člen) doc. Ing. Tomáš Profant, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Vlach, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Majer, Ph.D. (člen) Ing. Oldřich Ševeček, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Hadaš, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-19
Defence
Student ve vymezeném čase prezentoval svoji bakalářskou práci, dále byly přečteny posudky a zodpovězeny dotazy oponenta. Poté byly členy komise položeny následující otázky související s bakalářskou prací: Most jste uvažoval jako 2D problém (pouze polovina mostu), jak jste zavedl zatížení vlivem projíždějícího vlaku? Je možné nazývat optimalizací volbu pouze jediného parametru? Řešil jste úlohu jako staticky určitou či neurčitou? Zohlednil jste zvýšenou hmotnost zesílených prutů? Zohlednil jste průhyb nosníků vlivem vlastní hmotnosti? Je velikost šipek při označení zatížení vlivem projíždějícího vlaku úměrná skutečné velikosti zavedené síly? Po zodpovězení všech dotazů byla obhajoba celkově hodnocena jako velmi dobrá.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO