Prostor jako paradigma výuky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstract
Description
Keywords
Citation
LIETAVOVÁ, V. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura
Comittee
Ing. arch. Jitka Ressová (předseda) Ing. arch. Dana Matějovská (člen) doc. MgA. Milan Houser (člen) Ing. Martin Nedbálek (člen) Ing. arch. Luboš Františák, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
Defence
• Prezentace analýz a areálu • Vlastní návrh - demolice stávajících budovy • Jeden z objemů tvoří uliční čáru ul. Tvrdého • Zeleň jako hluková bariéra • Odebraly se prostory sochařů • Dílny a modelové centrum pod platformou • Studentský pavilon na workshopy • Zanechání budovy medické auly Otázky oponenta - proměnlivost prostor? Ústav si bude určovat pravidla. Nebude se jednat o změny každý semestr. Modul 9,6 vychází z ideální plochy ateliéru pro 10 lidí. Iniciátor změn = ústav pomocí požadavků děkanovi. V každém podlaží bude předpříprava pro patro Ing. arch. Dana Matějovská - Udělala jste si analýzy jiných fakult architektury ve světě? Veronika: otevřený prostor je ideální, ovšem je podmíněn intimním zákoutím v rámci ateliéru pro navození pocitu bezpečí a intimity. Ing. Martin Nedbálek - Jak by fungovala fasáda. Studentka - sklobetonová předsunutá fasáda, která by byla vyložena na betonových průvlacích. Ocelových profilem je zajištěná. Ohřívání fasády i přes sklobetonové tvárnice? Jak by se fasáda odvětrala? Fasáda by byla dvouvrstvá a větraná. Použít speciálních tvárnic s klapkou Doc. Milan Houser - Co pro současnou architekturu znamená Váš návrh? Pro obor architektury? Proč by fungovala tato vizualita oproti ostatním? Studentka: přemýšlela jsem nad tímto i z urb. hlediska. Fasády působí vzdušně a subtilně. Přesto se jedná o klasický přístup. V čem je tento přístup klasický? Studentka: přísný. Podpořen rastrem vertikálního a horizontálního prvku. Altán, který působí velmi romanticky a velmi asijsky. Návrh má velmi silný vizuál oproti ostatním kolegům a nedostatečně jste to komentovala v průběhu prezentace. Studentka: chtěla jsem se otevřít nejen směrem k fakultě ale také do ulice. Nemluvíte o funkci, ale mluvíte o tvarosloví. Studentka: Altán je protiobraz “pitevny”. Tvar knihovny, který mi byl vytýkán v oponentuře jsem zvolila tak, aby se otevíral nejen směrem k ulici údolní ale také do samotného vnitrobloku a vůči nové fakultě architektury. Uvažovala jste o zachování některých stromů? Studentka: V grafickém řešení je možné rozeznat zachované a nové stromy. Zeleň jsem se snažila zachovat, ovšem některé stromy jsou již v nevhodném stavu. Do objektu “pitevny” jsem umístila kavárnu. Láka širší veřejnost a je propojená s aulou. Příjemný i reprezentativní prostor. Ing. arch. Jitka Ressová - Jaký je přesně důvod ke zvolenému tvaru knihovny. Cítím napětí mezi ostatními objekty a objektem knihovny. Uvažovala jste i o jiných tvarech? Studentka: Ano, uvažovala jsem i další varianty. Chtěla jsem však uzavřít areál ze dvou stran, aby se “nevylíval” do zeleně. Do knihovny také vítá reprezentativní schodiště. Prostor má návštěvníky vítat a směřovat do objektu. Estetika velmi ovlivňuje provoz a fungování budovy. Měla by jste se při tvoření fasády zamyslet nad pohodou v interiéru. Knihovna se ovšem vůči FaVu uzavírá, i přesto, že má sloužit oběma fakultám. Doc. Milan Houser - Jak funguje celý areál pokud bereme v potaz i FaVU. Studentka: u knihovny je umístěno gro projektu a obou fakult.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO