Rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 19,2 a 22,2

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 19,2 a 22,2. Součástí návrhu je zvýšení traťové rychlosti, úprava geometrických parametrů koleje, návrh skladby železničního svršku a pražcového podloží, odvodnění a rekonstrukce železničních přejezdů a nástupišť.
This bachelor thesis contains of the design of railway track Chrudim - Borohrádek reconstruction, between km 19,2 and 22,2. Including increase the track speed, track geometry parameters adjustment, design of composition of the railway superstructure and subballast, drainage and reconstruction of level crossings and platforms.
Description
Citation
DVOŘÁK, M. Rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 19,2 a 22,2 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Jan Valehrach - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-06-25
Defence
Student Matěj Dvořák nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 19,2 a 22,2. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Jaké jsou důvody a podpůrné podklady k přeložce zastávky Vejvanovice? Odpověď: Student navštívil řešenou obec a ptal se místních obyvatel. Na základě docházkových vzdáleností došel k názoru, že je lepší zastávku umístit na dané místo. 2) Jaké úpravy osy koleje by vyvolalo navržení rychlosti V=60 km/h v celém řešeném úseku? Odpověď: Student podrobně popsal, jaké úpravy by tento požadavek vyvolal. 3) Proč není výhybka "vlečky" navržena na ocelových pražcích? Odpověď: Student odpověděl, že nenašel výrobce ocelových korýtkových pražců a proto navrhnul dřevěné. 4) O kolik minut se zkrátí jízdní doba v úseku po jeho rekonstrukci? Odpověď: Student uvedl jím vypočtené časy. 5) Proč na přejezdech není navržena ZKPP? Odpověď: Student se omluvil, že zapomněl. doc. Lidmila: Byl jste nějak ovlivněn zvláštní situací? Odpověď: Byl jsem se podívat na řešený úsek až po vypracování velké části návrhu. dr. Svoboda: Zeptal se na formulace k navrženým rychlostem ve směrovém řešení a na konkrétní věci z návrhu ukázané v prezentaci. Odpověď: Student formulace upřesnil a navržená řešení vysvětlil. Ing. Wrana: Jak byste pokládal Y pražce? Jak byste si poradil s malými poloměry? Odpověď: Technologii jsem sice neměl v zadání, ale zpracovával jsem ji do Mechanizace staveb. Popsal jak by pokládku prováděl. doc. Plášek: Myslíte, že byste mohl použít Blossovu přechodnici v návrhu na V=60 km/h? Odpověď: Student byl poučen o výhodách Blossovy přechodnice spočívajících v menším odsazení přechodnic.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO