Výluky kolejí na železničních drahách

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Bakalářská práce se zabývá analýzou a stanovením nákladů na konkrétní proběhlou výluku podle nové metodiky. Práce se zabývá podrobným vyčíslením nákladů na náhradní dopravu, rozborem vlivů výluky na okolní prostředí a rozborem dalších faktorů. V první kapitole je popsána oblast železniční dopravy, zejména pojmy a zákony týkající se výluk na železničních tratích. Druhá kapitola popisuje současný stav, seznámíme se s předpisy a postupy pro provádění výluk dle SŽDC.V třetí kapitole jsou představeny cíle mé bakalářské práce. Ve čtvrté kapitole je popsán princip fungování nové metodiky. Pátá kapitola se skládá z výpočtů a vyčíslení všech alternativ námi stanovené výluky. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky jednotlivých nákladů pro všechny varianty námi zvolené výluky. Shrnuté poznatky jsou použity pro určení lepší varianty výluky.
The Bachelor thesis deals with the costs quantification analysis of a particular track possession according to the New methodology. This thesis focuses to quantify costs of replacement transport, to analyse the influence of the track possession to surroundings and to analyse other factors. The first chapter describes the area of railway transport, in particular the concepts and laws concerning to railway track possessions. The second chapter describes the current situation, we learn about the regulations and procedures for the implementation of track possession according to SŽDC. The third chapter consists of goals of my thesis. The fourth chapter describes the principle of functioning of the New methodology. The fifth chapter consists of calculations and quantification of all alternatives of our track possession. The last chapter evaluates the cost results of all alternatives of our track possession. Summarized findings are used to define a better alternative of possession.
Description
Citation
GELOVÁ, Z. Výluky kolejí na železničních drahách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Jan Valehrach - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-06-25
Defence
Studentka Zuzana Gelová nejprve prezentovala svoji závěrečnou práci s názvem Výluky kolejí na železničních drahách. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Jaké stavebně-technické parametry trati omezují výběr odklonové trasy pro nákladní vlaky? Odpověď: Studentka popsala vybrané parametry a z jakého důvodu je třeba je používat. 2) Jaké jsou možnosti v nákladní dopravě, pokud se zdroj nebo cíl přepravy nachází ve vyloučené oblasti? Odpověď: Studentka popsala možnosti nahrazení nákladní vlakové dopravy automobilovou dopravou. prof. Smutný: Jak jste dospěla k hodnotě hluku v dB? Myslíte si, že hluk působí v této intenzitě delší dobu? Tak velká intenzita hluku se mi nezdá reálná. Příště zkuste použít lepší hodnotu, např. použitím akustického modelu. Odpověď: Studentka popsala, jakým způsobem dospěla k dané hodnotě. Ne, předpokládám působení hluku během průjezdu vlaku. Konkrétní hodnota byla stanovena odhadem podle kategorie intenzity hluku v normě. doc. Lidmila: Vyjádřil rozporu plné pocity ohledně závěrů práce. V Praze se nepracuje v noci kvůli hygienickým limitům. Cena nehraje roli. Z jakého roku pochází nová metodika? Myslíte si, že je odhadnutá cena výluky reálná. Odpověď: Studentka uvedla svůj názor na rok vydání metodiky. Studentka potvrdila, že se ceny zásadně nezmění. doc. Plášek: Jak jste řešila železniční přejezdy a ovlivnění automobilové dopravy výlukovou činností? Je třeba na toto myslet při hledání vedení objízdných tras. Zamýšlela jste se nad vyšší cenou práce v noci? Odpověď: Neřešila jsem, protože to nebylo v rozkazu o výluce. Nad její rámec jsem také našla automobilové trasy. Myslela jsem na to. Zamýšlela jsem se i nad cenou práce v noci. Ing. Sobotka: Komu vzniká náklad z výluky? Dopravci nebo provozovateli dráhy? Odpověď: Vzniká dopravci i provozovateli. Ing. Valehrach: Jak se řeší, když náhradní automobilová doprava zastavuje jinde než vlak? Může v jiném úseku vyjít lépe denní výluka než noční? Odpověď: Brala jsem v úvahu započítáním zpoždění. Možná v rekreačních oblastech, by to bylo jinak. dr. Svoboda: Upřesnil smysl práce a metodiky, která byla v práci použita.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO