Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Cílem bakalářské práce bylo navrhnutí optimalizace geometrických parametrů koleje na železniční trati Chrudim – Borohrádek v km 35,000 – 38,621. Rekonstrukce železničního svršku a návrh obnovy odvodnění tratě. Práce dále řeší rozhledové poměry na přejezdech. Součástí práce je také řešení technologie prací.
The objective of this bachelor’s thesis was to design the optimization of the geometric parameters of railway track Chrudim – Borohrádek in km 35,000 – 38,621. Reconstruction of the railway superstructure and the design of the track drainage renewal was done. The bachelor’s thesis also deals with the view conditions at the crossings. A solution to the work technological procedure is included.
Description
Citation
MAREK, J. Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Jan Valehrach - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-06-25
Defence
Student Josef Marek nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Jaký typ přejezdových panelů student uvažuje pro kombinaci s pražci B 03 a rozdělením pražců "d"? Celopryžové panely opírající se o pražec nelze s pražci B 03 použít. Odpověď: Nezjistil jsem si, jaké rozdělení se má pro danou konstrukci použít. 2) Z jakého důvodu není uvažováno se zlepšenou konstrukcí pražcového podloží u přejezdů? Odpověď: Bohužel jsem neuvažoval. 3) V km 37,750 je ve výkresu Situace navržený posun osy koleje o 0,24 m (na velké posuny v tomto oblouku je upozorněno i v Technické zprávě). V řezu č. 4, který se nachází právě v km 37,750, je však psán posun jen 0,004 m. Která z hodnot je správná? Jaký dopad by měl větší posuny osy koleje na řešení tělesa žel. spodku? Odpověď: Chyba vznikla při kreslení řezu. Ing. Sobotka: Navrhujete uzavření všech přejezdů na celou dobu výluky. Proč? Odpověď: Netušil jsem, že je to problém. doc. Lidmila: Situaci na přejezdu chcete řešit omezením délky soupravy? Odpověď: Bylo myšleno pouze pro silniční vozidla. Navíc jde o přejezd na polní cestě bez velkého provozu. Ing. Říha: Neměl by být v konkrétním řezu na jedné straně příkop? Odpověď: Student uvedl, že terén klesá pryč od tělesa trati. Posléze uznal, že by tam být měl. dr. Svoboda: Poloměry zaoblení lomů sklonu - jak jste je navrhoval? Zkoušející dále poukázal na chyby v návrhu. Odpověď: Aby niveleta lépe kopírovala stávající stav.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO