Parkovací dům JE Dukovany

Abstract
Tématem bakalářské práce je návrh dvou parkovacích domů, které budou etapovitě zhotoveny v areálu jaderné elektrárny Dukovany. Řešená stavební parcela se nachází přímo v areálu JE Dukovany, a to jižně od chladících věží, které svou výškou nijak nezasahují na řešené území. Severně od tohoto území se nachází plochy obchodního charakteru a autobusové nádraží, které je od pozemku odděleno budovami a vzrostlou zelení. Pětipodlažní parkovací domy nebudou svým výrazem nijak narušovat okolní charakter budov. Velký vliv na to mají chladící věže, které jsou svou výškou nepřehlédnutelné a navržené objekty nebudou vedle těchto věží působit mohutně, pouze doplní okolní zástavbu. Budovy jsou navrženy pravidelného tvaru. Výraznějším prvkem na těchto stavbách bude samotná předsazená fasáda a prosklené schodišťové prostory. Hlavní vjezdy do objektu budou označeny světelným nápisem „P1“ a „P2“ pro lepší orientaci mezi budovami. Dispoziční řešení parkovacího domu „S01“ v první etapě je navrženo pomocí dvou ramp umístěných uprostřed objektu. Dále se zde nachází stanice pro dobíjení elektromobilů, úschovna kol, hygienické zázemí, úklidová místnost a místnost TZB. Schodišťové prostory jsou navrženy ve třech místech pro snadnější přístup osob. Funkce parkování je doplněna v 1NP o 6 samoobslužných mycích boxů pro automobily, které jsou přístupné pouze z vnějšku budovy, kvůli mokrému procesu používání. U druhé etapy výstavby se uvažuje o totožném dispozičním uspořádání, přičemž vjezd do druhého objektu „S02“ je navržen ze západní strany.
The theme of this thesis is the design of two parking houses, which will be made in stages in the area of the Dukovany nuclear power plant. The construction site is located directly in the Dukovany NPP site, south of the cooling towers, which do not interfere with the area in any way. North of this area is a commercial area and bus station, which is separated from the land by buildings and greenery. The five-storey parking houses will not disturb the surrounding character of the buildings. Cooling towers have a big influence on this and they are unmistakable by their height and the designed objects will not have a massive effect next to these towers, they only complement the surrounding buildings. The buildings are designed of regular shape. A more prominent feature on these buildings will be the front facade itself and the glass staircase spaces. The main entrances to the building will be marked with a light sign “P1” and “P2” for better orientation between buildings. The layout of the parking house "S01" in the first stage is designed using two ramps located in the middle of the building. There is also a station for charging electric cars, bicycle storage, sanitary facilities, cleaning room and TZB room. The stairwells are designed in three places for easier access of people. The parking function is complemented in the 1st floor with 6 self-service car wash boxes, which are only accessible from outside the building due to the wet use process. The second stage of construction is considered to be the same layout, the entrance to the second building "S02" is designed from the west side.
Description
Citation
OKOUNOVÁ, K. Parkovací dům JE Dukovany [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura pozemních staveb
Comittee
doc. Ing. Miloš Lavický, Ph.D. - předseda, doc. Ing. arch. Petr Dýr, Ph.D. - místopředseda, Ing. arch. Lukáš Ležatka, Ph.D. - tajemník, Ing. arch. Adam Guzdek, Ph.D. - člen, Ing. Lubor Kalousek, Ph.D. - člen, Ing. arch. Jan Májek, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-06-26
Defence
Studentka úvodem prezentovala svůj projekt Parkovací dům JE Dukovany. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Studentka reagovala na dotazy a připomínky oponenta: 1. Vhodnost umístění vjezdu a výjezdu vozidel do jednoho místa u jedné z ramp, z důvodu křížení provozu? Posunula by výjezd. 2. Schodiště jsou pravděpodobně únikovými cestami. Jsou zde navrženy posuvné dveře, které nesplní požadavky na požární uzávěry. Jak je to zamýšleno? Navrhla by dveře, které tyto podmínky splní. 3. Jaké je řešení povrchové úpravy z pohledového betonu u zděných příček? Zděné příčky budou upraveny omítkou a keramickým obkladem. Následovala odborná rozprava s dotazy komise: 1. Vhodnost použití dveří do interiéru na rozhraní interiéru a exteriéru? Dalo by se upravit. 2. Jak je zabráněno, aby auto nezajelo do prostoru chodníku? Budou zde zarážky. 3. Jaká je šířka vnitřního chodníku? Malé šířky si je vědoma. 4. Při délce objektu přes 100m máte zde dilataci? Ano. 5. Připomínky k zakreslení schodiště. 6. Připomínky k chybějícím náběhovým poloměrům u rampy. 7. Vhodnost OSB desky pro použití na atice? Vhodnější je voděodolná překližka. 8. Chybí průchozí pruh v chodbě WC při otevření WC. 9. Kde jsou instalační šachty? Ano, schází. 10. Připomínky k řešení základů. 11. Není řešení zvoleného detailu příliš složité? Reaguje, ano. Studentka s velmi dobrým přehledem zaujímala odborná stanoviska ke všem připomínkám oponenta a velmi dobře reagovala i na všechny otázky členů komise, které byly k obhajované práci položeny.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO