Počítání vozidel v statickém obraze

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zaměřuje na problém počítání vozidel v statickém obraze bez znalosti geometrických vlastností scény. V rámci řešení bylo implementováno a natrénováno 5 architektur konvolučních neuronových sítí. Také byl pořízen rozsáhlý dataset s 19 310 snímky pořízených z 12pohledů a zachycujících 7 různých scén. Použité konvoluční sítě mapují vstupní vzorek na mapu hustoty vozidel, ze které lze získat jejich počet a lokalizaci v kontextu vstupního snímku. Hlavním přínosem této práce je porovnání a aplikace dosavadních nejlepších řešení pro počítání objektů v obraze. Většina z těchto architektur byla navržena pro počítání lidí v obraze, proto musely být uzpůsobeny pro potřeby počítání vozidel v statickém obraze. Natrénované modely jsou vyhodnoceny GAME metrikou na TRANCOS datasetu a na velkém spojeném datasetu. Dosažené výsledky všech modelů jsou následně popsány a porovnány.
This work addresses the problem of counting vehicles in static images with no geometric information of the scene. Five convolutional neural network architectures were studied, implemented and trained as the main part of this work. Also, a dataset that consists of 19 310 images from 12 views that captures 7 different scenes were taken as part of this work. The trained networks map the appearance of the input sample to its corresponding vehicles density map, which can be easily translated to the vehicle count with keeping the localization of the vehicles in the input image. The main contribution of this work is in an application and a comparison of the state-of-the-art solutions to the problem of object counting. Most of them were mainly designed to count pedestrians in crowded scenes or for medicine images, so the major goal was to adapt these solutions for vehicle counting task. The implemented models were evaluated on TRANCOS dataset and large custom dataset with the GAME metric. Their performance is compared and the results are discussed.
Description
Citation
ZEMÁNEK, O. Počítání vozidel v statickém obraze [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-14
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Stacked HG model má na celkovém datasetu podezřele špatné výsledky. Tento model se v mnoha aplikacích jeví jako velmi přesný s ohledem na lokalizaci různých typů objektů / keypointů atd. S jakým nastavením (learning rate, optimize, loss) byl tento model trénován? SSDCNet ve vašich výsledcích má výborné hodnoty GAME(3) na celkovém datasetu, i když ve výsledných mapách jsou některé pozice nevýrazné. Jak přesně se počítá metrika GAME pro ground truth / výstup z SSDCNet?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO