Brzdový systém vozidla Formule Student

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Návrh brzdového systému pro vozidlo Formule Student. Brzdový systém patří mezi nejdůležitější ovládací systémy vozidla. U závodního vozu jeho význam ještě roste. Pouze správně nadimenzován a bezchybně fungující brzdový systém pomůže dosáhnout nejlepších výsledků. Práce obsahuje výběr použitých komponentů systému pro danou aplikaci. Ověření použitelnosti těchto komponent výpočtem základních sil v brzdovém systému. Konstrukční návrh pedálové skupiny v souladu s požadavky a pravidly soutěže Formule Student. Návrh možností měření jízdních dat brzdového systému pro jeho další vývoj.
Design of braking system for Formula Student vehicle. Braking system is one of the most important control system in every vehicle, even more in race car application. Only perfectly working braking system is capable bring the best results. In this diploma thesis are list of used parts with basic force calculation, design of pedal assembly in accordance with the rules of Formula Student, options for measuring and dataloging from ride for next development.
Description
Citation
BRADÁČ, J. Brzdový systém vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (místopředseda) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of acceptance
2020-07-20
Defence
Student v prezentaci seznámil zkušební komisi s průběhem řešení, výsledky a závěry své závěrečné práce. V návaznosti na posudek oponenta zodpovídal následující otázky oponenta: 1. Byly někdy určovány hydraulické ztráty v jednotlivých brzdových okruzích? Zejména rozdíly mezi předním a zadním okruhem, které mohou mít vliv na reálné rozložení brzdných sil. Otázka byla zodpovězena částečně. 2. V práci se několikrát zmiňuje omezovač tlaku v zadním okruhu. Je použit i na vozidle Dragon X? Vykreslete jeho případný vliv do grafu rozložení brzdných sil a srovnejte s ideálním rozložením. Otázka byla zodpovězena částečně.. 3. Únavová bezpečnost uložení pedálu vyšla 1,25, což bylo ohodnoceno jako dostačující hodnota, bezpečnost brzdového pedálu byl vypočítána na 2,69. Z jakého důvodu nebyl pedál dále odlehčován, i když výrazně překračuje tolerovatelnou bezpečnost? Otázka byla zodpovězena částečně.. Dále byly položeny tyto otázky: 1. Máte nějaké podrobnější informace ohledně brzdového třmenu? Zodpovězeno částečně. 2. Můžete namalovat do grafu brzdnou silu jakožto závislost podélného skluzu. Nezodpovězeno. 3. Únavova bezpečnost? Zodpovězeno částečně. 4. Čerpal jste na základě předchozích prací? Zodpovězeno 5. Jaké výstupy očekáváte od měření teplot? Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO