Návrh změny kostrukčního řešení hlavních závěsů křídla letounu Z 242

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá modernizací křídla letounu Z 242 L. Hlavní důraz je kladen na rekonstrukci hlavních závěsů. Společně s touto změnou jsou navrženy nové nosníky křídla a také integrální nádrž. Únosnost konstrukce je ověřena pomocí analytických i numerických metod MKP. Důležitým krokem je změna výrobní technologie s rozsáhlým podílem frézovaných dílů. Cílem práce je poukázat na inovační možnosti a ověřit jejich proveditelnost pro případ budoucí realizace.
This diploma thesis deals with modernization of the Z 242 L aircraft wing. The main emphasis is given to the connection of the wing and fuselage. The new concept of both main and rear wing spar is designed together with integral fuel tank. The strength of the structure is evaluated analytically and numerically by use of Finite element analysis. Wide range of milling operations is implemented into manufacturing process as well. This thesis shows how to innovate current aircraft with respect to feasibility of the design in case of future project realization.
Description
Citation
HÁLA, A. Návrh změny kostrukčního řešení hlavních závěsů křídla letounu Z 242 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Stavba letadel
Comittee
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen)
Date of acceptance
2020-07-20
Defence
K otázce od oponenta pro zatížení sigma 1g. Odpověď: zvolené napětí bylo odhadnuto. Otázka: Která z řešení byste doporučoval aplikovat v praxi? Odpověď: Otázka ohledně hmotnostní úspory oproti původnímu řešení. Odpověď: úspora by byla přibližně 13 kg na polovině křídla. Diskuse ohledně zvýšení životnosti nových závěsů. Diskuse k paralelní aplikaci na Z-143.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO