Posouzení letových vlastností a zatížení malého sportovního letounu po modifikaci pohonné jednotky

No Thumbnail Available
Date
Authors
Hrabovský, Matúš
ORCID
Advisor
Jebáček, Ivo
Referee
Juračka, Jaroslav
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práca sa zaoberá problematikou výmeny motoru Rotax 912 ULS za motor Rotax 915 iSc3 B a jeho vplyvu na letové výkony, vlastnosti a zaťaženie draku lietadla WT 9 Dynamic. Pre dosiahnutie lepšej ovládateľnosti boli zväčšené chvostové plochy lietadla. Jednotlivé verzie lietadla z rozdielnymi motormi a chvostovými plochami sú porovnávané s ohľadom na zaťaženie draku a letové vlastnosti. Výstup z diplomovej práce bude možno použiť pri pevnostnom návrhu draku lietadla a pri záťažových pevnostných skúškach novej modifikácie lietadla WT 9 Dynamic.
The thesis deals with the issue of replacement of the Rotax 912 ULS engine with the Rotax 915 iSc3 B engine and its impact on flight performance, characteristics and airframe loads of the WT 9 Dynamic. For accomplish better maneuverability tail surfaces are enlarged. Both versions of airplane with different engines and tails surfaces are quantified with respect to airframe loads and flight characteristics. The output of the diploma thesis can be used for strength design of airplane structure and stress tests of the new modification of the WT 9 Dynamic aircraft.
Description
Citation
HRABOVSKÝ, M. Posouzení letových vlastností a zatížení malého sportovního letounu po modifikaci pohonné jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Stavba letadel
Comittee
doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M. (člen)
Date of acceptance
2020-07-20
Defence
V reakci na otázku oponenta student popsal výpočet kroutícího momentu a vysvětlil dané typy rychlosti. Otázka: Jak byla získána křívka potřebného tahu? Odpověď: Určeno z aerodynamické poláry a změřené maximální rychlosti letounu. Připomínka k aerodynamické poláře a chybnému omezení využitelným tahem.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO