Návrh metodiky šetření příčin leteckých nehod zaviněných lidským činitelem v malém letectví

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
V této diplomové práci se zabývám problematikou šetření leteckých nehod, které byly zaviněny lidským činitelem v kategorii letadel s pevným křídlem do maximální vzletové hmotnosti 2500 kg. Šetření leteckých nehod podléhá leteckému předpisu L13. Není však jasně vytvořena metodika, která by napomáhala určit, která konkrétní lidská selhání vedla k dané nehodě. Cílem předložené diplomové práce je identifikovat nedostatky závěrečných vyšetřovacích zpráv a vytvořit souhrnnou analýzu, která, povede k návrhu metodiky, zabývající se procesem vyhodnocování leteckých nehod způsobených lidským činitelem.
This Master´s thesis examines Investigation of aircraft accidents / incidents, which were caused by human error. My thesis is focused on fixed wing aircrafts with maximum take off weight up to 2500 kg. Practices of Aircraft accident / incident Investigation are described in Annex L13 which is document published by Ministry of Transport of the Czech Republic. This document provides some support for investigators but does not contain methodology which should be used to discover human error by which the accident / incident was caused. This thesis has two major purposes. First purpose is to analyze Final reports of investigations and suggest improvements which can be made. Second goal of this thesis is to create own methodology for investigating the causes of aviation accidents / incidents caused by human factor.
Description
Citation
PULGRET, L. Návrh metodiky šetření příčin leteckých nehod zaviněných lidským činitelem v malém letectví [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Letecký provoz
Comittee
doc. Ing. Slavomír Vosecký, CSc. (předseda) Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. (místopředseda) JUDr. Jaromír Hammer (člen) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Jelínek (člen) Ing. David Jágr (člen) Ing. Radomír Janík (člen)
Date of acceptance
2020-07-21
Defence
Proč jsou meteo podmínky (a nikoli tech. přičina) zvoleny jako jeden z pilířů pro analýzu vybraných nehod s důrazem na lidský faktor? -Student otázku zodpověděl Analyzoval jste statistiky událostí v civ. letectví, resp. kat. do 2250 kg MTOW, pro ČR? -Student otázku zodpověděl Demonstrujte aplikaci modelu na odlišný typ události včetně použití checklistu s koment., jakým způsoem by se daly požad. informace získat? -Student otázku zodpověděl Jak byste získal informaci, když nemáte záznam? -Student otázku spíše zodpověděl. Co vás inspirovalo k sepsání práce? -Student otázku zodpověděl. Zkoumal jste záv. práce jiných států? -Student otázku zodpověděl. Specifikujte nekázeň a porušení předpisů. -Student otázku správně zodpověděl. Jak se stavíte k situaci hodnocení nehody osobnosti pilota, svobody létání a ozrcadlení do doprav. nehod na silnici? -Student otázku spíše správně zodpověděl. Kolik je nehod na silnici a ve vzduchu za rok, máte představu o počtu smrtelných nehod? -Student otázku nezodpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO