Joystick s měnitelnou silou v řízení

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá návrhem mechanismu joysticku, který umožňuje silovou zpětnou vazbu. První část obsahuje popis sil v ručním řízení letounu a popis několika používaných mechanismů u joysticků s funkcí force feedback. Druhá část obsahuje návrh mechanismu a poznatky při kompletaci prototypu.
This thesis deals with the design of joystick mechanism with force feedback function. The first part contains description of forces in the control of aircraft and description of the mechanisms used for the joysticks with force feedback function. The second part contains the design of the mechanism and knowledge in completing the prototype.
Description
Citation
PEŤOVSKÝ, D. Joystick s měnitelnou silou v řízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (předseda) Ing. Robert Popela, Ph.D. (místopředseda) Ing. Petr Augustin, Ph.D. (člen) Ing. Rostislav Koštial, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Zikmund, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-22
Defence
Řídící prvky s uměle vytvářenou silovou zpětnou vazbou používáme nejen u simulátoru, ale také ve skutečných letounech (tzv. umělý cit). V jakých soustavách řízení je taková zp. vazba použita a proč je důležitá? - Student ot. správně zodpověděl. Proč se FF u leteckých joysticků nepoužívá? - Student ot. nezodpověděl. V jakém programu jste počítal řemenice? - Student ot. zodpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO