Renovace železničního dvojkolí

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Bakalářská práce se zabývá rozborem a popisem renovací železničních dvojkolí. Téma nabízí celkový náhled na technologii, podmínky a možnosti oprav. V teoretické části je zmíněno základní názvosloví s přehledem možných defektů a vad. Následuje kapitola s opakováním různých vad s jejich odstraňováním v dílenské praxi. Praktická část je doložena technologickým postupem opravovaného vozidla ve firmě DPOV, a. s. PSO Nymburk. V konečné fázi je shrnutí potenciálních možností směřujících ke zlepšení chodu firmy s důrazem na renovaci součástí, které dnes musí být vyřazovány z provozu.
This bachelor´s thesis deals with an analysis and a description of railway wheelsets´ renovation. The theme offers a complete view of a technology, conditions and renovations´ posibilities. In the theoretical part, there is mentioned a basic terminology with an overview of all defects and also their removing in the workroom practice. Practical part is illustrated with the technological process of a repaired vehical in the company DPOV, a. s. PSO Nymburk. In the end, there is a summary of all potencial possibilities leading towards improving the functioning of the company with the emphasis on renovation of a components, which nowadays must be eliminated out of operation.
Description
Citation
HALÁSEK, J. Renovace železničního dvojkolí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Strojírenská technologie
Comittee
doc. Ing. Josef Chladil, CSc. (předseda) doc. Ing. Anton Humár, CSc. (místopředseda) Ing. Martin Petrenec, Ph.D. (člen) Ing. Oskar Zemčík, Ph.D. (člen) Ing. Kateřina Mouralová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-10-01
Defence
Bakalář seznámil komisi s obsahem a výsledky své bakalářské práce a zodpověděl otázky vedoucího, oponenta a dalších členů komise: 1. Na obrázcích 19 a 24 lze vidět tvoření souvislých třísek při technologii soustružení. Jak byste se snažil všeobecně eliminovat jejich tvorbu a v čem jsou tyto třísky problematické? - zodpovězeno 2. Částečně zmiňujete opotřebení kolejnic. Viděl jste někdy frézovací dvoucestné stroje pro renovaci kolejnic? - zodpovězeno 3. Jak se říká křivce určující mez únavy materiálu, která byla založena právě na základě havárií os železničních soukolí lokomotiv v 19. století? - zodpovězeno V průběhu obhajoby byly zodpovězeny následující doplňující otázky: 1. Popište Wohlerovu křivku. Co znamená sigma c? - zodpovězeno 2. Jak poznáte lomovou únavovou plochu? - zodpovězeno 3. Dá se renovovat i bez demontáže dvojkolí? - zodpovězeno 4. Znáte ještě jinou křivku zohleďnující střední napětí? - částečně zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO