Analýza dynamických účinků v oblasti srdcovky železniční výhybky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků v železničních výhybkách. V rámci práce byly porovnány dvě výhybky stejného typu s odlišnou pružností v uzlu upevnění. Pozornost byla zaměřena na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání srdcovek výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu zpružnění uzlu upevnění na šíření dynamické energie konstrukcí. Součástí práce je také volba vhodné metodiky měření a návrh matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
This thesis is focused on measurement and analysis of dynamic effects on railway turnouts. Two same-type turnouts with different fastening elasticity were chosen. My attention was focused mainly on the crossing part of the turnout, where the highest dynamic impacts occur. The point of the thesis is comparison of the crossing part of turnouts in term of dynamic behaviour and assessment of influence of soft rail pads on spread of dynamic energy through the construction. A part of the thesis is choice of methodology of the measurement and proposal of convenient mathematical apparatus for analysing of the dynamic effects on crossings.
Description
Citation
BALASH, A. Analýza dynamických účinků v oblasti srdcovky železniční výhybky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Jan Valehrach - člen, Ing. Leopold Hudeček, Ph.D. - člen, Ing. Radovan Kovařík - člen, Ing. Radim Wrana - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
Defence
Student Bc. Arsen Balash nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Analýza dynamických účinků v oblasti srdcovky železniční výhybky. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázka: Co doporučujete pro praxi z hlediska získaných výsledků? Odpověď: Doporučuji častěji využívat zjednodušenou metodiku oproti méně častému použití plné. Otázka: Jaký byl hlavní rozdíl mezi výhybkou č. 3 a č. 4? Odpověď: Výhybka č. 3 měla zpružněné upevnění, zatímco výhybka č. 4 měla klasické. Otázka: Bylo by možné a vhodné implementovat snímač zrychlení přímo do pražce či do kolejnice? Odpověď: Myslím, že ano. Otázka: Jaká opatření k ochraně kolejového lože znáte? Odpověď: Podpražcové podložky. dr. Svoboda: Nepřišlo Vám zvláštní, že Pendolino má větší zatlačení pražce než ostatní soupravy? Odpověď: Pendolino jezdí vyšší rychlostí. Možná také vlivem jiného uzlu upevnění. prof. Smutný: Měřících kampaní by mělo být za rok více a to by mohlo pomoct lepšímu porozumění naměřených dat. Ing. Valehrach: Byl úmysl, že jste volil hlavně osobní soupravy? Odpověď: Vybrané vlaky jezdí vyšší rychlostí. prof. Smutný: Okomentoval způsob výběru měřených vlaků. doc. Lidmila: Výhybky se lišily jen podpražcovými podložkami? Tyto výsledky mi přijdou zvláštní. Výběr souprav bych volil stejně, protože u nákladních vlaků je problém dohledat hmotnost. Dovedete si představit, že by taková měření byla automatická? Geometrie kol by mohla hrát roli. Odpověď: Ne, pouze podkolejnicovými podložkami. Ano, dokázal bych si to představit. Metodika pro automatizované měření již existuje, ale bohužel se nepoužívá. prof. Smutný: Takové zařízení již existuje a my jsme ho vyvinuli.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO