Tramvajová síť nového územního plánu města Brna

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním linek a jejich provozních parametrů pro tramvajovou síť Brna v souladu s vedením tratí, se kterým počítá připravovaný územní plán města. V práci se hodnotí provozní i investiční náklady spojené s fungováním a rozšířením tramvajového systému. Zjišťují se počty obyvatel a pracovních míst spadajících do 300metrových zón kolem zastávek tramvají. Vypočtené hodnoty se porovnávají se stávajícím stavem. Na základě výsledků se doporučuje vhodná skladba vozového parku a pořadí výstavby nových úseků. Jsou navržena další opatření pro zlepšení pokrytí území Brna tramvajovým systémem, zejména budování tratí do jiných hustě osídlených oblastí a organizace vybraných přestupních bodů.
This master thesis deals with the planning of routes and their operating parameters for the tram network in the new Brno city masterplan. The work evaluates operational and capital expenses that are bound up with running and further expanding of the tram system. The numbers of inhabitants and jobs included in 300-meter zones around tram stops were assessed. The calculated values are compared with the current situation. Based on the results, a suitable composition of the vehicle fleet and the order in which new tracks should be constructed is recommended. Further measures are proposed to improve coverage of city territories by the tram system, especially construction of tram ways to other densely populated areas of Brno and the organization of selected transfer points
Description
Citation
GRISHCHUK, D. Tramvajová síť nového územního plánu města Brna [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
Doc. Ing. Zita Prostějovská, Ph.D. - předseda, doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. - místopředseda, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - tajemník, Ing. Eva Hyánková, Ph.D. - člen, Ing. Radka Matuszková - člen, Ing. Eva Vítková, Ph.D. - člen, Ing. Radim Kolář, Ph.D. - člen, Ing. Jakub Vrána, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
Defence
Student během své prezentace diplomové práce s názvem "Tramvajová síť nového územního plánu města Brna" pohovořil o stávajícím stavu tramvajové sítě města Brna. Následně provedl seznámení s novým návrhem tramvajové sítě, vypracovaného v rámci diplomové práce. Student představil poptávku a nabídku dopravního podniku města Brna, dopravní a přepravní výkon, provozní a kapitálové náklady. Podrobně představil své návrhy na změny tramvajové sítě. Provedl celkové zhodnocení a doporučení na modernizaci. Dále byly položeny dotazy oponenta Ing. Seitla Jana: 1) Z jakého důvodu jste neuvažoval vedení tramvajové linky 3 v Bystrci až na Kamechy nebo minimálně na Ečerovu? to zejména v kontextu s možnou výraznou redukcí souběžné autobusové dopravy. 2) Spatřujete možnost řešení nedostatku vozidel (souprav) v kategorii TRAM30 nebo TRAM40 ve Vámi preferované komfortní variantě spřažením uvolněných vozů kategorie TRAM20? 3) Je dle Vašeho názoru nezbytné vedení linek 1 a 11 do Komárkova? Bylo by je možné, v případě vhodného kolejového uspořádání, ukončit již v uzlu u nového Hlavního nádraží? 4) Jaký je skutečně hlavní důvod nezbytnosti nasazení obousměrných vozidel nebo souprav na tramvajovou linku 8? Následovaly dotazy členů komise: doc. Ing. Zita Prostějovská, Ph.D. - Na základě čeho bylo provedeno doporučení využívání/nákup delších vozidel? - Jakého období se týká prezentovaný návrh sítě linek? doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. - Jak byly určeny stávající provozní náklady? - Jak je definován místokilometr? Jak velký podíl má na cenu místokilometru elektřina? Ing. Eva Vítková, Ph.D. - Jak byla stanovována kapacita vozů na jednotlivých linkách? - Byly k dispozici informace o kapacitě 100% sledovaných tramvají? Ing. Radim Kolář, Ph.D. - Jak byla určena cena místokilometru? Jaký vliv na tuto hodnotu má délka a typ tramvajového vozidla? - Byla zjišťována obsazenost tramvají v průběhu roku? Ing. Jakub Vrána, Ph.D. - Zabýval jste se prokladem u variant konkrétních linek? Student na položené dotazy odpověděl správně.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO