Motory s homogenním plněním spalovacího prostoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto bakalárska práca sa zaoberá spôsobmi prevedenia motorov pracujúcich v HCCI režime. Pre lepšie zaradenie a pochopenie problematiky sú najprv v úvode popísané konvenčné metódy tvorby zmesi a spaľovania u zážihových a vznetových motorov. Nachádza sa tu aj popis vstrekovacích zariadení týchto motorov. Zbytok práce je venovaný HCCI motorom. HCCI motory sú v tejto práci rozdelené na dve hlavné skupiny, a to benzínové a naftové, pričom u oboch je popísaných niekoľko konceptov prevedenia HCCI módu. U každého konceptu je uvedené, čím sa vyznačuje a aký má prínos, a to najmä v oblasti emisií a spotreby.
This bachelor thesis focuses on the ways of realization of engines working in HCCI mode. There are at first described conventional methods of mixture preparation and combustion in spark ignition and compression ignition engines for better classification and understanding. The rest of the thesis is about HCCI engines. These engines are classified into two main categories: gasoline and diesel. There are described several concepts of gasoline and diesel HCCI engines. For each concept there is a basic characteristic and mainly its benefits of emissions and consumption.
Description
Citation
JANEČKOVÁ, R. Motory s homogenním plněním spalovacího prostoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Aleš Prokop, Ph.D. (člen) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Jozef Dlugoš, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí závěrečnou prací a odpověděl na následující otázky oponenta: 1) Jaký je průběh vzniku emisí ve výfukových plynech pro zážehové i vznětové motory v závislosti na směšovacím poměru? (Uveďte nejlépe na grafu a popište). -Zodpovězeno. 2) Na straně 12 uvádíte způsoby recirkulace výfukových plynů. Vysvětlete pojmy vnitřní EGR, vnější EGR, vysokotlaké EGR, nízkotlaké EGR a uveďte jejich rozdíly. (Nejlépe na obrázcích). -Zodpovězeno. Odbornou komisí byly dále položeny tyto otázky: Vysvětlete pojem homogenní směs. -Zodpovězeno. Jak lze homogenní směsi dosáhnout. -Zodpovězeno. Je v sériové produkci motor, který splňuje spalování homogenní směsi? -Zodpovězeno. Lze nahradit škrticí klapku motoru systémem EGR? -Částečně zodpovězeno. Jaká jsou pozitiva spalování dusíku? -Částečně zodpovězeno.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO