Radarový senzor pro adaptivní tempomat

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cieľom práce bolo navrhnúť implementáciu adaptívneho tempomatu s pomocou radaru ako senzoru okolia pred vozidlom. V riešení bola použitá aplikácia VCDS-Lite na zisťovanie aktuálnej rýchlosti vozidla, a demo od spoločnosti Texas Instruments, na zachytávanie okolia pred vozidlom radarom AWR1843. Za použitia týchto dvoch aplikácií bolo vyhodnotené okolie pred vozidlom, z ktorého vychádzala inštrukcia pre vodiča. Výsledkom práce je aplikácia zobrazujúca aktuálnu rýchlosť vozidla spolu s aktuálnou inštrukciou adaptívneho tempomatu. Okrem nastavenia rýchlosti, aplikácia poskytuje aj možnosť nastavenia časového rozostupu od vozidla, ktoré nasleduje.
The aim of the work was to design the implementation of adaptive cruise control with the help of radar as a sensor to evaluate the surroundings in front of the vehicle. The solution used the VCDS-Lite application to determine the current vehicle speed and the Medium Range Radar demo, from Texas Instruments, to capture the surroundings in front of the vehicle with AWR1843 radar. Using these two applications was evaluated the environment in front of the vehicle from which the instruction for a driver was derived. The result of the work is an application that displays the current vehicle speed along with the current adaptive cruise control instruction. In addition to setting the speed, the application also provides a setting of the time interval from the vehicle that follows.
Description
Citation
LACEK, R. Radarový senzor pro adaptivní tempomat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) doc. RNDr. Milan Češka, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: V textu práce uvádíte, že zjišťování rychlosti automobilu pomocí otáček kol je třeba zpřesňovat s využitím GPS. Proč to je potřeba? Pro přesnost nastavené rychlosti kvůli uživateli, nebo je to potřeba pro správnou "regulaci" rychlosti adaptivním tempomatem a funkci tempomatu v systému vozidla? Dalo by se vyčíslit, jak dobře pracovalo zařízení při experimentech? (Například jaký byl počet chyb za kilometr, za hodinu nebo podobně, případně v jakém procentu času pracoval systém správně/špatně.) Pracujete nějak s reakční dobou člověka?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO