Lokalizace šachových figurek na hrací ploše z fotografie

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Hlavním cílem této práce bylo analyzovat stav šachové partie a lokalizovat šachové figurky na šachovnici. Rozpoznání šachovnice je založené na lokalizaci čar v obraze pomocí Houghovy transformace a PClines. Figurky byly detekovány modely konvolučních neuronových sítí - YOLOv3, YOLOv4 a YOLOv4 tiny. Vyhodnocení bylo provedeno na vlastní datové sadě. Detekce šachovnice dosahuje přesnosti 97%, kompletní lokalizace stavu šachovnice dosahuje 74,5% a lokalizace figurek 96%.
The main goal of this thesis was to analyze state of the chess game and to locate chess pieces on the chessboard. Chessboard recognition is based on locating lines in image using Hough transform and PClines. The figures were detected by models of convolutional neural networks - YOLOv3, YOLOv4 and YOLOv4 tiny. Evaluation was perfomed on our data set. Chessboard detection achieves accuracy of 97%, complete localization of the state reaches 74,5% and piece localization 96%.
Description
Citation
HAMPL, T. Lokalizace šachových figurek na hrací ploše z fotografie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Burget, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Milan Češka, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-14
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Jakým způsobem byste lokalizoval figurky v případě kontinuálního videa snímající šachovnici během rozehrané hry? Co by obnášelo dostat aplikaci na mobilní zařízení?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO