Optimalizace zadní nápravy sportovního vozidla SIGMA

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práca sa zaoberá analýzou a následnou optimalizáciou zavesenia kolies športového vozidla Sigma TN. Pri spracovaní optimalizácie boli využité znalosti z dynamiky vozidiel a pružnosti a pevnosti. K analýze silového pôsobenia a kinematických charakteristík bol využitý MBS Software Adams Car. FEM analýza bola spracovaná v prostredí Ansys Workbench. Predstavené boli tri konštrukčné koncepty, pri ktorých našla využitie aj topologická optimalizácia.
This master’s thesis deals with analysis and following optimisation of a Sigma TN sports car suspension. Knowledge of vehicle dynamics and strength of materials was used during the optimisation. Kinematic and force analysis was carried out in software ADAMS Car. A FEM analysis was processed in Ansys Workbench environment. Three design concepts were worked out, in which Topology optimisation also found use.
Description
Citation
REPKA, M. Optimalizace zadní nápravy sportovního vozidla SIGMA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Vojtěch Trusík (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of acceptance
2021-06-22
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Změna polohy úchytu tzv. „tie-rodu“ na zadní těhlici změní kromě sbíhavosti i ostatní kinematické charakteristiky. Jakým způsobem se změní průběh odklonu a jak tato změna ovlivní jízdní vlastnosti vozidla? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Navržená těhlice má být použita i na přední nápravě. Jakým způsobem se změní její namáhání, pokud bude přenášet maximální boční síly, ale navíc bude kolo natočeno v plném rejdu? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Jaké riziko představuje pro životnost těhlice použití kola s odlišným ET? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 1) Používá vozidlo Sigma pouze jednu velikost pneumatik? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Jaká je hlavní motivace práce? Hodnotil jste i ekonomický aspekt? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Byla optimalizace provedena výškově? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Můžete porovnat Vaši práci s pracemi zabývajícími se optimalizací těhlice u Formule Student? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Jaká je cena použitého materiálu? Hodnocení: Zodpovězeno 6) Je u tohoto vozidla použita úprava výfukových plynů? Hodnocení: Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO