Vliv vybraných faktorů na chování řidiče

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Diplomová práce analyzuje vliv určitých typů křižovatek a zároveň denní doby na chování řidiče. V teoretické části je popsán úvod do problematiky faktorů ovlivňujících chování řidiče při řízení motorového vozidla. Dále práce vymezuje silniční křižovatky a výzkumy věnující se dané problematice. Praktická část diplomové práce se věnuje vyhodnocení celkového počtu primárních a sekundárních pohledů na určitých typech křižovatek, průměrnému počtu pohledů a jejich průměrné délky doby trvání ve dne či v noci. Zároveň se věnuje vyhodnocení prvního směru pohledu podle druhu komunikace (vedlejší komunikace/ hlavní komunikace) a následnému směru jízdy. Získaná data jsou zhodnocena v kapitole diskuse/ analýza výsledků. Z vyhodnocených dat v první části vyplynulo, že sekundární pohledy mají kratší průměrnou dobu trvání na rozdíl od průměrné doby trvání primárních pohledů. Ve druhé části byly výsledky ze dne a noci shodné pouze u okružních křižovatek, kdy řidiči provedli první směr pohledu vlevo.
The diploma thesis deals with the analysis of the influence of certain types of intersections and at the same time the time of day. The theoretical part describes the introduction to the factors affecting the driver when driving a motor vehicle. Furthermore, the work defines road junctions by law, types of road junctions and research on the issue of road junctions. The practical part of the diploma thesis is devoted to the evaluation of the total number of primary and secondary views of certain types of intersections and their average duration of day or night. At the same time, it evaluates the first direction of view according to the type of road (secondary road / main road) and the subsequent direction of travel. The obtained data are evaluated in the chapter discussion / analysis of results. The evaluated data in the first part showed that the secondary views have a shorter average duration compared to the average duration of the primary views. In the second part, the results of day and night were identical only at the roundabouts, when the drivers made the first direction of view to the left.
Description
Citation
KŘEMENOVÁ, T. Vliv vybraných faktorů na chování řidiče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Karel Pospíšil, Ph.D., LL.M. (člen) doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (člen) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2021-06-28
Defence
Studentka seznámila komisi se závěry své DP. Členy komise byly položeny následující otázky: dr. Bradáč - Jak jste vyhodnocovala jednotlivé údaje z měření? doc. Drahotský - Jaký byl datový soubor, který jste zpracovávala? Jednalo se o representativní vzorek? prof. Pospíšil - Jaký je vztah rozhledových trojúhelníků vzhledem k typům řešených křižovatek? doc. Vémola - Jak dlouho trvá pohled doleva - doprava - doleva? Studentka odpověděla na položené otázky.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO