Stabilizační jízdy jednostopých vozidel

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
F
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Rešeršní práce je zaměřena na mechanické a elektronické systémy stability. Jejich stručný vývoj a podrobný popis funkce, které se v dnešní době vyskytují u jednostopých motoro-vých vozidel.
The research work is focused on mechanical and electronic stability systems. Their brief development and detailed description of the functions that occur today in single-track mo-tor vehicles
Description
Citation
JEŘELA, M. Stabilizační jízdy jednostopých vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-09-09
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Popište typický příklad ventilového rozvodu čtyřdobého motocyklového motoru používaného v meziválečném období. S jakým parametrem souvisí termická účinnost motoru? Hodnocení: částečně zodpovězeno 2) Uveďte jaký vliv má systém ABS na brzdnou dráhu motocyklu za různých adhezních podmínek. ABS funguje stále? Když jedete rovně na suché vozovce, prodlouží ABS brzdnou dráhu, nebo zkrátí? Hodnocení: Nezodpovězeno 3) Popište funkci systému Dual CBS. Hodnocení: Zodpovězeno 4) Vysvětlete tvrzení z kapitoly 2.2., kde uvádíte, že je výhodné mít těžiště motocyklu co nejníže nad vozovkou. Jako příklad použijte průjezd zatáčkou na zpevněném povrchu. Hodnocení: Nezodpovězeno 5) Popište alternativní systémy zavěšení předního kola např. BWM Telelever, případně kyvnou vidlici s rejdovým čepem a porovnejte je s teleskopickou vidlicí. Hodnocení: Zodpovězeno 6) Vysvětlete tvrzení z kapitoly 3.3 , „Obrácená vidlice má také menší ponořovací efekt… „ Pro porovnání použijte teleskopickou vidlici klasické konstrukce. Hodnocení: Nezodpovězeno 7) Jaká konstrukce pneumatik je nejpoužívanější u silničních motocyklů? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 8) Čím může být způsobené "posunutí těžiště do zadní části"? Hodnocení: částečně zodpovězeno 9) Vysvětlete rovnici na straně 5 v prezentaci. Hodnocení: Nezodpovězeno 10) U rozvodu SV, kde se tento rozvod používá v současné době? Hodnocení: zodpovězeno 11) K jakému závěru jste na základě Vaší práce dospěl? Kam budou směřovat v budoucnosti stabilizační systémy motocyklů? Hodnocení: Částečně zodpovězeno 12) Z pohledu prokluzu pneumatik, existují systémy, které tohle omezují? Hodnocení: Částečně zodpovězeno 13) Problémem motocyklů je, že u některých je velký vliv rotačních hmot spalovacího motoru. Dokážete říct, co je to gyroskopický moment a jaké motory mohou tuto nestabilitu vyvolat? Hodnocení: Nezodpovězeno
Result of defence
práce nebyla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO