AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV

Abstract
Bakalářská práce vychází z dříve vypracované studie Autocentra Volkswagen Group v předmětu AG033 a rozšiřuje ji dokumentací DSP A DPS. Navrhovaná stavba se nachází na okraji města Mikulov. Řešené území obklopuje z jedné strany pole a z ostatních výrobní a zemědělský průmysl. Pozemek se nachází mezi ulicemi Jiráskova a Republikánské obrany. Novostavba byla přizpůsobena v reakci na zešikmený lichoběžníkový pozemek tím, že jihozápadní strana byla vedena rovnoběžně s úhlem pozemku. Autocentrum je rozdělené na tři navzájem propojené hlavní celky tak, aby byl zachován provoz mezi různými částmi objektu. Hlavní část tvoří showroom, kde jsou prezentovány nové vozy čtyř sdružených značek skupiny Volkswagen. Tato část slouží k prodeji automobilů a v druhém nadzemním podlaží administrativě. Do zešikmené části showroomu byla vložena třetí část objektu, která je věnována skladu a tvoří tak gradaci hmot celého objektu. Sklad je propojený s prodejním místem náhradních dílů a servisem, kde probíhá oprava aut. V servise bylo navrženo zázemí pro mechaniky, jehož součástí jsou šatny se sociálním zařízením, denní místnost a technická místnost celého objektu. Části autocentra jsou nepodsklepené a až na výjimky kanceláří v showroomu jsou jednopodlažní, halové. Konstrukční systém je pro všechny celky stejný. Jedná se o železobetonový skeletový systém s podélnými vazníky. Ztužení bylo docíleno tuhou stropní deskou, kterou tvoří trapézový plech s betonovou deskou. Dále je ztužení zajištěno železobetonovým stěnovým jádrem. Objekt přenáší zatížení do železobetonových patek, které jsou provázány betonovými pasy v kombinaci s vrtanými pilotami. Ostatní svislé konstrukce jsou tvořeny skleněným fasádním systémem, Kingspan panely a v interiéru sádrokartonovými příčkami. Vodorovné konstrukce pak tvoří trapézové plechy spřažené s betonovou vrstvou, příhradové vazníky a v části showroomu i IPE válcované nosníky. Zastřešení objektu je řešeno jednoplášťovou plochou střechou s odvodněním vnitřními svody
The bachelor's thesis is based on a previously prepared study of the Volkswagen Group Autocentre in the subject AG033 and expands it with DSP and DPS documentation. Proposed building is located on the outskirts of Mikulov. Solved area is surrounded by the field from one side and by the production and agricultural industries from the others. The land is located between Jiráskova and Republikánské obrany streets. New building was adapted in response to the sloping trapezoidal land so it was led parallel to the angle of the land. Car center is divided into three main units, interconnected to each other to maintain traffic between different parts of the object. The main part is made up of showroom, where new cars of four associated brands belonging to Volkswagen Group are presented. This part is also used for the sale of cars and the administration on the second floor. The third part of the building, which is provided to the warehouse, was inserted into the sloping part of the shoowroom and thus creates mass gradation of entire building. The warehouse is connected to sales point of spare parts and service where car repairs take place. In the service was designed background for mechanics, which includes changing rooms with sanitary facilities, living room and a technical room for the entire building. Parts of the car center are non-basement and single-storey except for offices in the shoowroom. The construction system is the same for all units. It is a ferroconcrete skeletal system with longitudinal trusses. The reinforcement was achieved by a rigid ceiling slab, which consists of a trapezoidal sheet metal with a concrete slab. Reinforcement is ensured by a reinforced concrete wall core. The building transfers the load to the reinforced concrete footings, which are interconnected by concrete strips in combination with drilled piles. Other vertical structures were created a glass facade system, Kingspan panels and plasterboard partitions in the interior. The horizont
Description
Citation
MATOUŠKOVÁ, A. AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura pozemních staveb
Comittee
prof. Ing. Milan Ostrý, Ph.D. - předseda, Ing. arch. Tomáš Pavlovský, Ph.D. - místopředseda, Ing. arch. Petra Matoušková - tajemník, Ing. arch. Adam Guzdek, Ph.D. - člen, Ing. Jakub Kotrla - člen, Ing. Karel Struhala, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2022-06-06
Defence
Studentka úvodem prezentovala svůj projekt. Dále byly přečteny posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Studentka reagovala na dotazy a připomínky oponenta: 1) Pro jaký stupeň dokumentace jsou zpracovány technické zprávy, 2) Jak budou likvidovány dešťové vody ze střechy objektu - akumulační a retenční nádrž, jejich princip, 3)Je navrženo zabezpečení proti pádu na střeše objektu?. Studentka s dokonalým přehledem zaujímala odborná stanoviska ke všem připomínkám oponenta a výborně reagovala i na všechny dodatečné otázky členů komise, které byly položeny. Následovala odborná rozprava s dotazy komise: Otázka na přístup klienta do objektu, zvýraznění vstupu. Jaká je vize prosklené fasády? Zrcadlový náhled přiblíží budovu vizuálně okolní krajině. Nevýhodou prosklené fasády jsou komplikace s tepelnými zisky a ztrátami, v projektu není tato záležitost zohledněna. Umístění strojovny VZT, diskuze u vhodnosti vůči zvolenému typu nosné ŽB konstrukce stavby, vhodnější by byl lehký konstrukční systém. Zakládání na pilotách navrženo do hloubky 3000 mm, koncepční dotaz, varianta založení na patkách a mikro pilotách. Na otázky členů komise v rámci odborné rozpravy studentka zodpověděla výborně a s dokonalým přehledem. Prokázala tak vysokou úroveň nabytých vědomostí a vysokou úroveň obhajoby bakalářské práce.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO