Všednost na kraji města

Abstract
Bakalářská práce je součástí dlouhodobě budovaného a rozvíjeného cyklu maleb, ve kterém se zabývám prostředím maloměstské periferie, respektive maloměstské krajiny obecně. V obrazech se snažím vytvářet atmosféru na aspektech všednosti, každodennosti a civilnosti. K vyjádření svého sdělení divákovi se nevyhýbám určité popisnosti. V malbě jsem se zaměřil především na kompozici a barvu. Mým hlavním cílem je předat divákovi obraz současného českého maloměsta.
The bachelor's thesis is part of a long-term built and developed cycle of paintings, in which I deal with the environment of the small-town periphery, or the small-town landscape in general. In the paintings I try to create an atmosphere on the aspects of mundaneness, everyday life and civility. I do not avoid a certain descriptiveness to express my message to the audience. In painting, I looked mainly at composition and color. My main goal is show to the viewers the image of a contemporary Czech small town.
Description
Citation
DVOŘÁK, J. Všednost na kraji města [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Výtvarná tvorba
Comittee
MgA. Patricie Fexová, Ph.D. (předseda) MgA. Veronika Vlková (člen) doc. MgA. Vasil Artamonov (člen) doc. MgA. Luděk Rathouský (člen) prof. MgA. Petr Kvíčala (člen) MgA. Marie Štindlová (člen) MgA. Ondřej Homola (člen) Mgr. Jana Písaříková, Ph.D. (člen) Mgr. Pavel Kubesa (člen) MgA. Alice Nikitinová (člen)
Date of acceptance
Defence
Na úvod obhajoby student představuje svou práci – sérii maleb na plátně. Následně jsou přečteny posudky vedoucího a oponentky (se shodným hodnocením A). Na dotaz, proč v malbách nejsou postavy student reaguje tak, že se tímto obrazem snaží vyhnout přílišné doslovnosti. Další otázka se týká původnosti tématu i zvoleného malířského projevu – student reaguje mj. naznačením inspiračních zdrojů své práce. Diskuze o absenci figur pokračuje i v následující rozpravě. L. Rathouský poukazuje na jistou nevyrovnanost – jako by se celek dělil do dvou částí. A. Nikitinová akcentuje pozitivní vývoj v oblasti provedení malby. L. Rathouský se vrací k diskuzi o referencích, řeč je o nové věcnosti a Skupině 42. J. Písaříková poukazuje na to, že téma malíře maloměsta je samo o sobě silné a zasloužilo by si větší kritickou reflexi.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO