Viskózní tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práce se věnuje návrhu hnacího ústrojí čtyřdobého řadového čtyřválcového vznětového motoru a analýze vlastního a vynuceného torzního kmitání klikové hřídele pro zjištění vhodných parametrů viskózního tlumiče torzních kmitů. Součástí je i konstrukční návrh hlavních rozměrů tlumiče. Dále je popsáno řešení únavové bezpečnosti klikové hřídele postupem využívajícím MKP. V závěru jsou porovnány výsledky varianty s tlumičem a bez něho a provedeno zhodnocení celé práce. Součástí jsou také výkresy klikové hřídele a viskózního tlumiče torzních kmitů.
The point of the dissertation is to describe the design of powertrain of four-cylinder diesel engine equipped with vibration damper. After estimating the discreet model of powertrain, forced vibration calculation is performed to design appropriate vibration damper. The following part describes the safety factor solution of crankshaft fatigue using FEM. The dissertation provides a useful comparison for versions with and without damper. Crankshaft and viscous type vibration damper drawings are also included as appendices.
Description
Citation
BŮŽEK, V. Viskózní tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (místopředseda) Ing. Zdeněk Hinner (člen) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (člen) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen)
Date of acceptance
2011-06-16
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO