Podnikatelský záměr rozvoje podniku
Loading...
Date
Authors
ORCID
Advisor
Referee
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Bakalářská práce pojednává o založení cestovní kanceláře v oblasti Jihomoravského kraje za účelem zajišťování i poskytování služeb a informací pro zákazníky. Podnikatelský záměr se skládá z pěti částí, kde v úvodní části je popsán cíl práce a metodologie jeho zpracování. Další část obsahuje základní popis nově vzniklé organizace, včetně vyjádření její mise a vize. Třetí část se zaměřuje na analýzu externího a interního prostředí. Čtvrtá část pojednává o marketingovém mixu a plánu implementace. V závěru je vyhodnoceno plnění zvolené cílové práce. Práce obsahuje návody, postupy a potřebné informace k vytvoření efektivního podnikatelského záměru.
The bachelor´s thesis is about foundation of travel agency in South Moravia region. The travel agency is established in order to provide services and information to customers. The business plan consists of five parts, where at the beginning the goal of the work and methodology are described. Next part contains the basics description of newly-formed organization, including expression of its mission and vision. The third part is focused on external and internal environment. Fourth part consist of marketing mix and implementation plan. Fulfilment of the work is evaluated at the end. The work contains instructions, procedures and information required for creation of efficient prospectus.
The bachelor´s thesis is about foundation of travel agency in South Moravia region. The travel agency is established in order to provide services and information to customers. The business plan consists of five parts, where at the beginning the goal of the work and methodology are described. Next part contains the basics description of newly-formed organization, including expression of its mission and vision. The third part is focused on external and internal environment. Fourth part consist of marketing mix and implementation plan. Fulfilment of the work is evaluated at the end. The work contains instructions, procedures and information required for creation of efficient prospectus.
Description
Keywords
Cestovní ruch, cestovní kancelář, podnikatelský záměr, peněžní tok, analýza trhu, finanční plán, marketing, zákazník, analýza externího prostředí, analýza interního prostředí, Travel movement, travel agency, prospectus, cash flow, market analysis, financial plan, marketing, customer, analysis of external environment, analysis of internal environment
Citation
SKŘIVÁNKOVÁ, E. Podnikatelský záměr rozvoje podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Daňové poradenství
Comittee
JUDr. Ing. Petr Svoboda, Ph.D. (předseda)
prof. Ing. Mária Režňáková, CSc. (místopředseda)
JUDr. Naděžda Vrbková (člen)
Mgr. Jiří Pospíšil (člen)
Ing. Pavel Svirák, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2008-06-17
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení